جمعه، 28 ارديبهشت، 1403 | Friday 17th of May 2024
۲۲:۲۷
سه شنبه، ۱۴ آذر، ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

گوشی وان پلاس ۱۲ رونمایی شد؛ اژدهای چینی برای زهر‌ چشم‌ گرفتن از بزرگان

وان پلاس ۱۲ گوشی رده‌بالای هیجان‌انگیزی است که باتری پرظرفیت، نمایشگر سریع و سخت‌افزار پرقدرت دارد و برای بزرگان خط‌و‌نشان می‌کشد.

گوشی وان پلاس ۱۲ رونمایی شد؛ اژدهای چینی برای زهر‌ چشم‌ گرفتن از بزرگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین   ، وان پلاس ۱۲ پس از افشای اطلاعات فراوان، سرانجام از راه رسید. همانطور که انتظار داشتیم، وان پلاس ۱۲ به‌لطف سخت‌افزار قدرتمند و کیفیت ساخت بالایش به‌راحتی وارد فهرست بهترین گوشی ها می‌شود و رقیبی قابل‌ توجه برای مدل‌های رده‌بالای گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی به‌حساب می‌آید.
 
وان پلاس ۱۲ همزمان‌ با ۱۰ سالگی برند وان پلاس رونمایی شده و اهمیت بسیار زیادی برای این شرکت دارد. گوشی مورد بحث فعلاً برای بازار چین رونمایی شده است، اما وان پلاس تأیید کرده که بعدا پرچمدار جدیدش را در بازارهای بین‌المللی نیز عرضه خواهد شد.
 
وان پلاس ۱۲ برخی از کمبودهایی را که پیش‌تر در مدل‌های مختلف گوشی وان پلاس دیده بودیم، برطرف می‌کند؛ ازجمله نبود فناوری شارژ بی‌سیم و استفاده‌نکردن از درگاه USB-C پرسرعت. وان پلاس ۱۲ افزون‌بر برطرف‌سازی نقص‌ها، دوربین پیشرفته‌تری نسبت‌ به نسل قبل دارد.
 
وان پلاس ۱۲ از همان زبان طراحی وان پلاس ۱۱ استفاده می‌کند، بااین‌حال یک‌سری تغییرات در گوشی جدید اعمال شده‌اند. جدیدترین پرچمدار چینی‌ها به پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی مجهز است و به‌لطف گواهی IP65 دربرابر آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد.
 
وان پلاس می‌گوید گوشی جدیدش از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، رم LPDDR5x و فضای ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 4.0 استفاده می‌کند. این گوشی محفظه‌ی بخار ۹٬۱۴۰ میلی‌مترمربعی دارد که عملکرد بسیار خوبی در خنک‌سازی قطعات داخلی انجام می‌دهد.
 
گوشی OnePlus 12 به نمایشگر ۶٫۸۲ اینچ اولد (ساخت شرکت چینی BOE) مجهز است که در بالایش حفره‌ی دایره‌ای دیده می‌شود و محتواهای بصری را با وضوح ۳٬۱۶۸ در ۱٬۴۴۰ پیکسل (+QHD) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد.
 
نمایشگر ۱۰ بیت گوشی وان پلاس ۱۲ به حداکثر روشنایی ۴٬۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. البته این روشنایی فقط در نواحی خاصی از صفحه و در سناریوهایی خاص ارائه خواهد شد.
 
وان پلاس ۱۲ از همان مجموعه‌دوربین گوشی وان پلاس اوپن استفاده می‌کند. بدین ترتیب در پرچمدار جدید چینی‌ها شاهد دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی LYT-808 سونی و لنز مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال هستیم.
 
وان پلاس ۱۲ همچنین دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و بزرگ‌نمایی سه برابری و دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با سیستم فوکوس خودکار دارد. در بالای نمایشگر وان پلاس ۱۲ شاهد دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم. تمامی این دوربین‌ها از سیستم پردازش تصویر شرکت هسل‌بلاد استفاده می‌کنند.
 
گوشی وان پلاس ۱۲ به تراشه‌ی 5G و وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۴ مجهز است و از درگاه USB-C با استاندارد USB 3.2 Gen 1 استفاده می‌کند که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد. این گوشی به اسلایدر هشدار و سیستم ویبره‌ی پیشرفته مجهز است و از اسپیکر استریوی دوگانه استفاده می‌کند.
 
وان پلاس ۱۲ با رابط کاربری ColorOS 14 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ عرضه می‌شود و به باتری ۵٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است. این باتری با توان سیمی ۱۰۰ وات و توان بی‌سیم ۵۰ وات شارژ می‌شود و از فناوری شارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.
 
قیمت گوشی وان پلاس ۱۲ در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۴٬۲۹۹ یوان (۶۰۵ دلار) اعلام شده است.
 
کانفیگی که ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد، برچسب قیمت ۴٬۷۹۹ یوان (۶۸۰ دلار) را یدک می‌کشد و قوی‌ترین کانفیگ که از ۲۴ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند، با قیمت ۵٬۷۹۹ یوان (۸۲۰ دلار) عرضه خواهد شد.
 
وان پلاس ۱۲ قرار است در رنگ‌های مشکی و سفید و سبز در دسترس قرار گیرد. پیش‌فروش وان پلاس ۱۲ از امروز شروع شده است و عرضه‌ی محصول از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.
 
مشخصات فنی وان پلاس 12
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 28 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!