يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۸:۵۱
سه شنبه، ۱۸ مهر، ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

پکن: حملات در اسرائیل و نوار غزه را محکوم می‌کنیم

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین پس از دیدار با هیئت آمریکایی به رهبری «چاک شومر» رئیس اکثریت سنای این کشور ضمن محکومیت حملات در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه گفت که در حال حاضر ضروری‌ترین اقدام «توافق یک آتش‌بس و احیای صلح» می‌باشد.

پکن: حملات در اسرائیل و نوار غزه را محکوم می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، گروهی متشکل از شش سناتور به رهبری چاک شومر به چین سفر کرده و این رئیس اکثریت سنای آمریکا روز دوشنبه در پکن به مدت ۸۰ دقیقه با رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو کرد.

 
طبق گزارش پایگاه خبری هیل، پس از این دیدار، ریاست جمهوری چین بیانیه مربوط به حملات در سرزمین‌هالی اشغالی و غزه را به‌روز رسانی کرد و بدین ترتیب سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای تازه عنوان داشت: «تمامی خشونت‌ها و حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و در حال حاضر ضروری‌ترین اقدام توافق یک آتش‌بس و احیای صلح می‌باشد.»
 
چاک شومر مدعی شد که پس از دیدارش با شی توانسته باعث به‌روز رسانی این بیانیه شود. او در این خصوص گفت: «من جنایت‌هایی که علیه اسرائیل انجام می‌شود را با رئیس‌جمهور شی در میان گذاشتم و همچنین با او درباره ضرورت اینکه جامعه جهانی باید علیه تروریسم و در کنار مردم اسرائیل بایستد، صحبت کردم و همچنین از رئیس‌جمهور شی درخواست کردم که وزارت امور خارجه چین بیانیه‌ خود را درباره حملات حماس قوی‌تر کند.»
 
وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در بیانیه ابتدایی اعلام کرد: «ما از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم تا آرامش خود را حفظ کنند، خویشتن‌دار باشند و فورا به خصومت‌ها پایان دهند تا از این طریق جان غیرنظامیان را نجات دهند و از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.»
 
چاک شومر گفت که «بیانیه چین کافی نیست» و به شی گفت که از لحن این بیانیه «بسیار ناامید» شده است و می‌خواهد که حملات علیه رژیم صهیونیستی محکوم شوند.
 
فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان‌ الاقصی» را اعلام کرد.
 
درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است.
 
براساس آنچه روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» گزارش داده، شی جینپینگ در حضور این سناتورهای آمریکایی گفت: «لزومی ندارد چین و آمریکا وارد یک رویارویی و رقابت شوند.»
 
رئیس‌جمهور چین با اشاره به مفهوم رویارویی میان یک قدرت نوظهور و قدرت مسلط خاطرنشان کرد: «دامِ توکودیدس غیرقابل اجتناب نیست. منافع مشترک چین و آمریکا بسیار بیشتر از اختلافات آن‌هاست و موفقیت هر یک از این کشورها موجب ایجاد فرصت برای دیگران می‌شود، نه چالش.»
 
«دامِ توکودیدس» که به آن «دامِ توسیدیدس» (The Thucydides Trap) نیز گفته می‌شود، اصطلاحی است که گراهام تی آلیسون، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۲ برای فایننشال تایمز جهت توصیف گرایش آشکار به جنگ، هنگامی که یک قدرت نوظهور، یک قدرت بزرگ را به عنوان یک هژمونی منطقه‌ای یا بین‌المللی تهدید می‌کند، رواج داد. این نام در درجه اول برای توصیف درگیری بالقوه بین ایالات متحده و چین ساخته شد و هنوز هم استفاده می‌شود.
 
این اظهارات شی جینپینگ حاکی از علامت‌هایی مبنی بر احتمال شرکت در نشست اَپک که قرار است در تاریخ ۱۱ الی ۱۷ نوامبر (۲۰ الی ۲۶ آبان) در سان ‌فرانسیسکو برگزار شود، می‌باشد و این امید را افزایش می‌دهد که شاید رئیس‌جمهور شی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود در این نشست ملاقات کند.
 
رئیس‌جمهور چین در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: روابط چین-آمریکا بر سرنوشت بشر تاثیر خواهد گذاشت. اینکه چین و آمریکا چگونه در مواجه با چالش‌ها و آشفتگی‌های جهانی کنار خواهند آمد، بر آینده و سرنوشت بشریت تاثیر خواهد گذاشت.
 
او در پایان گفت: من بارها به چندین روسای جمهور گفته‌ام که ما هزار دلیل برای بهبود روابط چین-آمریکا داریم اما یک دلیل هم برای تخریب آن نداریم. روابط چین-آمریکا مهم‌ترین روابط دوجانبه در جهان است.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!