يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۸:۱۶
نظامی بین الملل - کد خبر : 16619
شنبه، ۲۳ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

پوتین: در مورد اوکراین پشیمان نیستیم و به درستی عمل کردیم

رئیس‌جمهور روسیه متعهد شد که به سربازگیری عظیم که منجر به فرار ده‌ها هزار نفر از کشور شد، پایان دهد.

پوتین: در مورد اوکراین پشیمان نیستیم و به درستی عمل کردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رهبر روسیه گفت فعلاً برنامه‌ای برای انجام حملات هوایی گسترده مانند حملاتی که این هفته انجام شد، که در آن بیش از 100 موشک دوربرد به اهدافی در سراسر اوکراین شلیک شد، ندارد.

به نقل از الجزیره، پوتین گفت: « ما قصد تخریب اوکراین را نداریم.»

وی افزود که فراخوان نیروهای ذخیره ظرف دو هفته پایان خواهد یافت و نوید پایان دادن به بسیج عمومی را داد که در پی آن صدها هزار مرد برای جنگ در اوکراین احضار شده اند و تعداد زیادی از کشور فرار کرده اند.

پوتین در یک کنفرانس خبری در دفاع از دستور بسیج گفت که خط مقدم بسیار بزرگ است و نمیتوان صرفاً با سربازان قراردادی از آن دفاع کرد. او دستور فراخوان را برای تقویت نبرد در امتداد یک خط مقدم 1100 کیلومتری داد که در آن ضد حمله های اوکراینی ضرباتی را به اعتبار نظامی مسکو وارد کرده اند.

پوتین گفت: «222000 نفر از 300000 نیروی ذخیره پیش بینی شده در حال حاضر بسیج شده اند. و این کار رو به پایان است.»

از زمان صدور فرمان بسیج، نیروهای روسی به از دست دادن مواضع در شرق اوکراین ادامه داده اند و همچنین منطقه قابل توجهی را در جنوب از دست داده اند.

حتی برخی از حامیان خود پوتین از مدیریت کرملین در جنگ انتقاد کرده‌اند و فشار بر او را افزایش داده‌اند تا برای تغییر روند به نفع روسیه اقدامات بیشتری انجام دهد.

پوتین پس از شرکت در اجلاس سران منطقه از آسیا و شرق اروپا گفت که از اعزام نیرو به اوکراین در حدود هشت ماه پیش پشیمان نیست.

او گفت: «آنچه امروز اتفاق می‌افتد، به بیان ملایم ناخوشایند است. اما ما کمی دیرتر همه اینها را میداشتیم، فقط در شرایط بدتر برای ما، همین. بنابراین اقدامات من صحیح و به موقع است.»

 

پوتین را باور نکنید

بسیج نیروها از همان ابتدا با سردرگمی در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط سربازی در کشوری است که تقریباً همه مردان زیر 65 سال را به عنوان ذخیره ثبت کرده است، دچار مشکل بود.

رهبر روسیه گفت که همه نیروهای فراخوانده شده، آموزش‌های لازم را خواهند دید و او به شورای امنیت روسیه مأموریت می‌دهد تا "بازرسی از نحوه آموزش شهروندان بسیج شده را انجام دهد".

اما گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای استخدام شده در خطوط مقدم در اوکراین آموزش اندکی و تجهیزات ناکافی دریافت کرده اند. گزارش شده است که چند تن از نیروهای ذخیره بسیج شده در نبرد در اوکراین طی این هفته کشته شده اند.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوالی درباره امکان گسترش خدمت اجباری، گفت که وزارت دفاع از او درخواست نکرده است که این اجازه را بدهد. 

وی ادامه داد: «در آینده قابل پیش بینی، من هیچ نیازی نمی بینم. هیچ چیز بیشتر برنامه ریزی نشده است.»

اما برخی صحت اظهارات پوتین را زیر سوال بردند.

ویاچسلاو گیمادی، وکیل بنیاد ضد فساد آلکسی ناوالنی، رهبر زندانی اپوزیسیون، در فیسبوک نوشت: «اظهارات پوتین را در مورد "دو هفته" باور نکنید. بسیج فقط با حکم او لغو می شود. اگر حکم رسمی صادر نشود، لغو شدنی هم در کار نخواهد بود.»

 

"در تعلیق"

شتاب جنگ به سمت اوکراین تغییر کرده است، زیرا ارتش این کشور شهرها، شهرک ها و روستاهایی را که روسیه در اوایل جنگ تصرف کرده بود، بازپس می گیرد.

به گفته وزارت ادغام مجدد سرزمین های اشغالی اوکراین، نیروهای اوکراینی از بازپس گیری 75 منطقه مسکونی در شمال منطقه خرسون در ماه گذشته خبر دادند.

این وزارتخانه گفت که ضدحمله مشابهی در شرق اوکراین منجر به بازگشت بیشتر منطقه خارکف به کنترل اوکراین و همچنین بخش هایی از مناطق دونتسک و لوهانسک شد.

گزارشات میدانی از شهر خرسون حاکی از تعلیق شهر است. در درجه اول، نیروهای ارتش روسیه از مقر فرماندهی و متحدان آن ها در منطقه در حال ترک هستند. همه در مورد ورود قریب الوقوع ارتش اوکراین و آماده شدن برای آن بحث می کنند.

 

"افسانه شکست ناپذیری"

پوتین این ادعا را تکرار کرد که روسیه برای مذاکرات صلح آماده است و کیف را به دلیل عدم انجام مذاکرات مقصر دانست.

پوتین با تشکر از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر تلاش‌های میانجی‌گری‌اش ، گفت: «ما حتی در استانبول [بهار] به توافق‌های خاصی دست یافتیم. این توافقات در واقع نوشته شده بودند. اما به محض خروج نیروهای [روسی] از کیف، مقامات کیف بلافاصله تمایل به مذاکره را از دست دادند.»

پس از اینکه پوتین ماه گذشته به طور غیرقانونی مناطق خرسون، زاپوریژیا، دونتسک و لوهانسک اوکراین را به‌عنوان قلمرو روسیه ضمیمه کرد، اوکراین رسماً هرگونه امکان مذاکره با پوتین را رد کرد.

پوتین وعده داده است در صورت حمله اوکراین یا متحدانش به خاک روسیه، بخصوص مناطق ضمیمه شده از اوکراین، تلافی سختی خواهد کرد. منطقه بلگراد روسیه در مرز با اوکراین برای دومین روز در جمعه مورد حمله قرار گرفت.

به گفته کمیته تحقیقات روسیه، گلوله باران اوکراینی روز پنجشنبه یک انبار مهمات را در بلگراد منفجر کرد که بر اثر آن تعداد نامشخصی کشته و زخمی شدند.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین روز جمعه در پیامی ویدیویی گفت: «ما افسانه شکست ناپذیری ارتش روسیه را از بین برده ایم و تمام مناطق تحت اشغال روسیه را آزاد میکنیم.»

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!