يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۲:۲۱
سیاست خارجی - کد خبر : 16909
شنبه، ۲۶ آذر، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

واکنش وزارت امور خارجه به قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در رابطه با قطعنامه خروج ایران از کمیسیون زن در سازمان ملل واکنش نشان داد و مصاحبه کرد.

واکنش وزارت امور خارجه به قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با قطعنامه ضد جمهوری اسلامی ایران که در روز پنج شنبه 24 آذر ماه در سازمان ملل گرفته شد است مصاحبه کرد و گفت : اعضای تصمیم گیرنده در این قطعنامه به جای دلسوزی که باعث تفرقه بین اعضای یک جامعه و حقوق بشر می شود دست بردارند و بجای گرفتن همچین تصمیماتی کمک به تروریسم های منطقه را متوقف کند و دست از تلاش برای میزبانی از انها بردارد.

کنعانی گفت ، سازمان ملل به روال گذشته خود و پیشنهاد چند کشور مثل کانادا و باحمایت اتحادیه اروپا و صد البته رژیم منحوس صهیونیستی گوش کرده و این قطعنامه ضد ایرانی را علیه مردم و حکومت ایران گرفته است و از نظر ما فاقد اعتبار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه عنوان کرد ، در سال های گذشته نیز شاهد این قطعنامه ها و تحریم های یک جانبه از سوی غرب بوده ایم و این موارد چیز جدیدی نیست ، رویکرد ریاکارانه  و فریبنده بانیان این قطعنامه ضد ایرانی در استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را مصداق بارز سوءاستفاده از ارزش‌های حقوق بشری برای پیشبرد اهداف سوء و ضد سیاسی کشور ما دانست.

ناصر کنعانی با بیان اینکه پروژه های ایران هراسی و ضد جمهوری اسلامی همیشه بوده و ظلم در حق مردم این کشور از گذشته رواج داشته، گفت: کشور ها و اعضایی که این قطعنامه را پیش کشیده اند خود در صف اول ناقضان حقوق بشر و حقوق زن هستند و قبل از متهم کردن جمهوری اسلامی سعی کنند خود را اصلاح کنند.

در آخر سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد که ، جمهوری اسلامی ایران همیشه تلاش کرده تا اصل حقوق بشر را ارتقا بدهد و به تمامی تعهدات بین المللی پایبند بوده وهست و در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان می کوشد. 

گفتنی است که در روز پنج شنبه 24 آذر 1401 در جلسه عمومی سازمان ملل متحد بعد از ابلاغ پیشنهاد حذف ایران از کمیسیون مقام زن از سوی کانادا و امریکا و چند کشور ، در نهایت با 80 درصد آرا رای مثبت دریافت کرده و در نهایت تصمیم بر حذف ایران از این کمیسیون گرفته شد. تا نماینده دائمی ایران از جلسات این مجمع حذف و کنار گذاشته شود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!