يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۷:۱۳
بهداشت و درمان - کد خبر : 16014
يكشنبه، ۰۱ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد آبله میمونی در کشورهای بیشتری مشاهده شود

سازمان بهداشت جهانی با اعلام گسترش نظارت در کشورهای غیر بومی این ویروس گفت، که انتظار دارد موارد بیشتری از آبله میمون را شناسایی کند.

سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد آبله میمونی در کشورهای بیشتری مشاهده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آژانس سازمان ملل اعلام کرد تا روز شنبه، 92 مورد تایید شده و 28 مورد مشکوک به آبله میمون از 12 کشور عضو گزارش شده است، و افزود که در روزهای آینده راهنمایی ها و توصیه های بیشتری برای کشورها در مورد چگونگی کاهش این ویروس ارائه خواهد کرد.

به نقل از رویترز، این آژانس افزود: «اطلاعات موجود حاکی از آن است که انتقال از انسان به انسان در میان افرادی که در تماس فیزیکی نزدیک با مواردی که علامت دار هستند، رخ می دهد».

آبله میمون یک بیماری عفونی است که معمولاً خفیف است و در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است. از طریق تماس نزدیک پخش می شود، بنابراین می توان به راحتی از طریق اقداماتی مانند خود ایزوله سازی و بهداشت فردی، این ویروس را مهار کرد.

دیوید هیمن، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت، گفت: "آنچه که اکنون در حال رخ دادن است این است که ویروس به فرم جنسی، مانند بیماری های تناسلی، وارد جمعیت شده است و مانند عفونت های مقاربتی در حال گسترش است که انتقال آن را در سراسر جهان تقویت کرده است."

هیمن گفت که یک کمیته بین المللی از کارشناسان از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه دادند تا آنچه را که باید در مورد شیوع بیماری مطالعه شود و به مردم اطلاع رسانی شود، از جمله اینکه آیا شیوع بدون علامتی وجود دارد، افرادی که در معرض خطر هستند و راه های مختلف انتقال.

او گفت که این جلسه "به دلیل فوریت شرایط" تشکیل شده است. این کمیته، گروهی نیست که پیشنهاد اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی، بالاترین نوع هشدار سازمان جهانی بهداشت، که در مورد همه‌گیری کرونا اعمال می‌شود، را ارائه دهد.

او گفت که تماس نزدیک راه اصلی انتقال است، زیرا ضایعات معمولی این بیماری بسیار عفونی هستند. به عنوان مثال، والدینی که از کودکان بیمار مراقبت می کنند، و همچنین کارکنان بهداشتی، در معرض خطر هستند، به همین دلیل است که برخی از کشورها شروع به واکسیناسیون تیم های درمانی با استفاده از واکسن های آبله، کرده اند.

بسیاری از موارد فعلی در کلینیک های سلامت جنسی شناسایی شده اند.

بر اساس توالی یابی اولیه ژنومی، تعداد معدودی از موارد جدیدی مشاهده شده در اروپا، شباهتی با سویه ای که در بریتانیا، اسرائیل و سنگاپور به صورت محدود در سال 2018 گسترش یافت، نشان دادند.

هیمن گفت از نظر بیولوژیکی قابل قبول است که ویروس در خارج از کشورهایی که بومی است در گردش بوده است، اما در نتیجه قرنطینه‌های کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های سفر، ویروس فرصت شیوع گسترده نیافته است.

وی تاکید کرد که شیوع آبله میمون‌ها شبیه روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 نیست، زیرا به راحتی منتقل نمی‌شود. او گفت، کسانی که مشکوک هستند که ممکن است در معرض تماس قرار گرفته باشند یا علائمی از جمله التهاب پوستی و تب را نشان می دهند، باید از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنند.

وی افزود: «واکسن‌هایی در دسترس هستند، اما مهم‌ترین پیام این است که می‌توانید از خود محافظت کنید».

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!