يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۷:۱۴
رفاه و تعاون - کد خبر : 18545
جمعه، ۰۱ دي، ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

رئیس جمهور از اقتصاد دریا برای اشتغالزایی خبرداد

رئیسی: ماموریم که اقتصاد دریا را فعال کنیم و اگر اقتصاد دریا در استان گلستان فعال شود، زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود.

رئیس جمهور از اقتصاد دریا برای اشتغالزایی خبرداد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شامگاه پنج شنبه در نشست توسعه زنجیره های ارزش و شورای اداری استان گلستان با اشاره به سفر استانی دولت همزمان با شب یلدا خطاب به مسوولان گلستان گفت: از حضور در این استان خوشحالم البته از همه شما به دلیل برگزاری این سفر که مانع حضورتان در کنار خانواده همزمان با شب یلدا شد، عذرخواهی می‌کنم.
 
رئیسی ادامه داد: مسئولیت سنگینی به عهده داریم و کشور هم دارای ظرفیت‌هایی است؛ این استان هم ظرفیت‌های بسیاری دارد، از همان روزی که در خلیج گرگان بودم در مسیر برگشت زنده‌یاد رستم قاسمی گفت یک دستگاه لایروب در علی‌آباد مشغول فعالیت است و تا 2 روز آینده برای لایروبی خلیج گرگان مشغول به کار می‌شود.
 
رئیس جمهور افزود: یک کار جهادی انجام شد و خیلی از نگرانی‌ها را رفع کرد. خشکیدن خلیج گرگان تهدیدی برای استان بود و اکنون دوباره به فرصت تبدیل شده است. تاکید من به مدیران آن است که از همه ظرفیت‌ خود برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند؛ هم خودتان و هم مجموعه زیر امرتان باید در بهره‌وری دستگاه‌ها تجدیدنظر کنید.
 
وی ادامه داد: شما مسئولان محاسبه کنید و ببینید به میزان امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی فعالیت دارید؟ اگر می‌شود کیفیت و بهره‌وری را افزایش داد، این کار را انجام دهید.
 
رئیسی گفت: این‌که امروز می‌بینیم کارهای زیادی در استان انجام شده قابل قدردانی است، همه این کارها به دست مسئولان گلستان انجام شد. اما استان ظرفیت زیادی دارد و باید شکوفا شود.
 
رئیس جمهور اظهار کرد: ماموریم که اقتصاد دریا را فعال کنیم؛ اگر اقتصاد دریا در گلستان فعال شود، زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود، البته آمار بیکاری در استان نشان می‌دهد که بیکاری کاهشی شده است، این جای قدردانی دارد، اما می‌تواند باز هم کاهش یابد.
 
رئیس جمهور بیان کرد: در وقت بودجه‌ریزی در دولت و مجلس به سرمایه در گردشی که در تولید است نگاه کنیم. توجه به تولید و اشتغال در بودجه‌ریزی برای دولت اولویت و اهمیت زیادی دارد.
 
وی افزود: باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم. یعنی ببینیم حل کدام مساله به حل مسائل دیگر کمک می‌کند. اگر شغل ایجاد کنیم بهتر است یا کاری کنیم که رضایت موقت بیاورد؟ باید به دنبال حل مساله برویم. رشد تولید می‌تواند اساس قضیه باشد. همه تلاش دولت، مجلس در بودجه‌ریزی باید تحقق همین هدف باشد.
 
رئیسی ادامه داد: انتظار ما و مردم از شما مسئولان این است که در حیطه وظایف خود به افزایش بهره‌وری توجه کنید و تحول بیافرینید.
 
رئیس جمهور گفت: فعال کردن بخش خصوصی در حوزه تعاونی از نکته های مهمی است که باید مورد توجه باشد. طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه کشور دولت باید تلاش کند تا بخش خصوصی وارد عمل شود و از تصدی‌گری فاصله بگیرد و در این زمینه حمایت می‌کند.
 
وی اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید باید به درستی اجرا شود. این همکاری که در استان با محوریت نماینده ولی‌فقیه وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم،زیرا زمینه و بستر توسعه‌یافتگی را مهیا خواهد کرد.
 
رئیسی افزود: در حاشیه‌ها امکان توسعه نیست. در دولت بنا داریم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشویم. زمینه برای رفتن به سمت حاشیه خیلی زیاد است. همیشه هم دولت‌ها و مسئولان گرفتار برخی حاشیه‌ها شدند و وقت کشور گرفته شد. این بحث‌ها به درازا می‌کشد و ثمره‌ای هم ندارد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!