يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۶:۳۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 18498
سه شنبه، ۲۱ آذر، ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

جوانان آمریکایی علاقه‌ای برای پیوستن به ارتش ندارند

یکی از تحلیلگران سابق پنتاگون گفته است، ارتش آمریکا در سال‌های اخیر و در میانه یکسری تغییرات فرهنگی در جامعه آمریکا از جمله رویکرد اجتماعی راحت‌طلبی و بزرگ شدن کمتر کودکان با والدین سربازان قدیمی، با مشکل سربازگیری روبرو شده است.

جوانان آمریکایی علاقه‌ای برای پیوستن به ارتش ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، مقام‌های بخش استخدام و سربازگیری پنتاگون اخیرا به قانونگذاران گفته‌اند که ارتش آمریکا برای رسیدن به اهداف سربازگیری خود با چالش‌هایی روبرو شده و هشدار دادند این مساله بخشی از یک روند اجتماعی است که جوانان را برای ملحق شدن به ارتش بی میل کرده است. از پنج شاخه ارتش آمریکا، تنها تفنگداران و نیروی فضایی این کشور که کوچکترین بخش‌ها هستند توانسته‌اند به اهداف سربازگیری خود در سال مالی گذشته که سپتامبر پایان یافت، برسند اما نیروی زمینی، دریایی و هوایی هنوز موفق نشده‌اند.

 
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی می‌نویسد: ژنرال "جانی دیویس" فرماندهی استخدام نیروی زمینی ارتش آمریکا به کمیته خدمات مسلح سنا گفت: این بحران به طور قطع یک شبه اتفاق نیفتاده و نمی‌توان یک شبه هم آن بر طرف کرد. ارتش آمریکا ۵۵ هزار نیروی فعال و ۶۰ هزار سرباز ذخیره در سال مالی ۲۰۲۴ کم داشت.
 
درباره وضعیت نیروی هوایی آمریکا نیز نخستین بار در ۲۴ سال گذشته کمبود سرباز اتفاق افتاده است. ژنرال "کریستوفر آمرهاین"، فرماندهی استخدام نیروی هوایی به قانونگذاران گفت: جوانان آمریکایی کمتری مایلند تا به نیروهای مسلح ملحق شوند. ما شاهد یک کاهش با ثبات در تعداد نیروهای ارتش هستیم.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد، تنها ۱۲ درصد از جوانان آمریکایی یکی از والدینشان در ارتش خدمت کرده درحالیکه این میزان در ۱۹۹۵، ۴۰ درصد بود.
 
"کارن کیواتکووسکی"، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک گفت که روسای بخش استخدامی پنتاگون وجود اینفلوئنسرهای منفی را نادیده می‌گیرند که شامل افرادی می‌شوند که در صحنه‌های نبرد مختلف آمریکا بودند و علیه جنگ به نسل جوان می‌گویند.
 
وی با اشاره به این که تعداد جمعیتی خانواده‌های آمریکایی در نیم قرن گذشته تغییر کرده، گفت، نرخ مرگ برای جوانان آمریکایی به دلیل سوءمصرف مواد و خودکشی بیشتر شده است. همچنین افراد کمتری داوطلب خدمت در ارتش می‌شوند. مشخص است که نرخ اشتغال فاکتور مهمی است و مردم اگر در ارتش مشغول شوند، دیگر نمی‌توانند در جای دیگر کار کنند اما تکامل رفاه اجتماعی در آمریکا بر نیاز و تمایل به یک شغل نظامی ارجح است.
 
این تحلیلگر سابق پنتاگون همچنین اضافه کرد: در نهایت، ارتش نیازمند فعالیت فیزیکی، تبعیت از دستورات، فعالیت در یک برنامه سخت و رفتن به جاهایی است که در آن هیچ تفریحی نیست. این فاکتورها در کنار ایده خدمت به کشور خود، برای جوانان آمریکایی که مشغول تفریح و خوشگذارانی هستند، جذاب نیست. ایده راحت‌طلبی، فرهنگ خودشیفتگی و ضعف، چاقی مفرط، تفریح و خوشگذرانی و اعتیاد نیز بر عدم تمایل جوانان آمریکایی برای ملحق شدن به ارتش اثر می‌گذارد.
 
وی توضیح داد که واکنش پنتاگون به بحران استخدام جوانان به کمپین‌هایی در رسانه‌های اجتماعی و فشارهای سیاستمداران برای پیروزی در حوزه‌های انتخاباتی آنها بدل شده و باعث هدر رفت بهترین منابع ارتش یعنی سربازها شده است.
 
این تحلیلگر سابق پنتاگون در ادامه گفت: جنگ‌های عراق، افغانستان، رشد جنگ پهپادی، فرسایش کلی در ارتش آمریکا و خرابی سیستم‌های تسلیحاتی قدیمی همگی باعث شده تا ارتش را بیش از آنکه یک فرصت ببینیم، یک کار عادی و روزمره خسته کننده می‌بینیم. هدف ما در سربازگیری، حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را به یاد نمی‌آورد. در بخش تفنگداران دریایی مشکل استخدام نیرو وجود ندارد. همچنین نیروهای ویژه برای یافتن افرادی که می‌خواهند به آنها بپیوندند مشکل کمی دارند. فاکتور مهم یک ارتش داوطلب این است که شما به یک تیم ملحق می‌شوید و بخشی از چیزی خاص خواهید بود. این فاکتور در سرویس‌های دیگر ارتش وجود ندارد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!