يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۹:۴۶
بهداشت و درمان - کد خبر : 15070
سه شنبه، ۲۱ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

جراحان ایالات متحده برای اولین بار قلب خوک را به انسان پیوند زدند

جراحان در بالتیمور، مریلند، اولین پیوند عضو در نوع خود را با موفقیت از قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی به یک بیمار انجام دادند. این عملیات پیشگامانه جامعه پزشکی را نسبت به پتانسیل رو به رشد پیوند خارجی هیجان زده کرده است.

جراحان ایالات متحده برای اولین بار قلب خوک را به انسان پیوند زدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این جراحی هشت ساعته روز جمعه در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند انجام شد. دریافت کننده قلب خوک، پدر 57 ساله دیوید بنت بود که پس از تبدیل شدن به تنها گزینه برای نجات جانش، به این عمل جراحی نیاز داشت؛ زیرا او برای دریافت قلب انسان بسیار بیمار بود.

به نقل از اسپوتنیک، به گفته مقامات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، بنت قبل از عمل جراحی گفت: «گزینه هاای من مردن یا انجام این پیوند بود. من می خواهم زندگی کنم. من می دانم که این تیری در تاریکی است؛ اما همچنین آخرین انتخاب من است.»

دکتر بارتلی گریفیث، که برای اولین بار این گزینه را با بنت مطرح کرد، گفتگوی خود را با او بازگو کرد: «من گفتم، ما نمی‌توانیم به شما قلب انسانی بدهیم. شما واجد شرایط نیستید؛ اما شاید بتوانیم از یک حیوان، خوک، استفاده کنیم. قبلا هرگز انجام نشده است، اما ما فکر می کنیم که می توانیم آن را انجام دهیم.»

قبل از انجام عمل جراحی، سازمان غذا و داروی ایالات متحده باید به جراحان مجوز اضطراری پیوند می داد.

این جراحی تا به امروز از تمام جراحی‌های پیوند خارجی قبلی فراتر رفته است. به گفته پزشکان، بنت حالش خوب است، قلب جدید او بیشتر کار را انجام می دهد و او می تواند روز سه شنبه از دستگاه بای پس قلب و ریه خارج شود.

جراحی‌های پیوند در گذشته شکست خورده‌اند، زیرا بدن انسان عضو خارجی را پس می‌زند. با این حال، پیشرفت‌هایی در زمینه ویرایش ژن باعث ایجاد قلب خوک‌هایی شده است که بدن انسان کمتر احتمال دارد آن‌ها را رد کند. قلب دریافتی بنت دارای چهار ژن خوک غیرفعال و شش ژن انسانی بود تا سیستم ایمنی انسان کمتر به آن حمله کند.

اگر عمل جراحی موفقیت آمیز باشد، می تواند راه را برای هزاران آمریکایی هموار کند تا طول زندگی خود را افزایش دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

بر اساس گزارش شبکه متحد برای اشتراک اعضا، 41354 آمریکایی در سال گذشته عضو پیوندی دریافت کردند؛ اما نزدیک به نیم میلیون آمریکایی در حال حاضر در لیست انتظار برای عضو هستند و حدود 12 نفر در روز در انتظار اعضا، جان خود را از دست می دهند.

دکتر دیوید کلاسن، مدیر ارشد پزشکی شبکه متحد برای اشتراک اعضای بدن، معتقد است که "این یک رویداد تاریخی است."

کلاسن قبل از هشدار در خصوص افزایش امید ها برای استفاده سریع از این روش درمان، گفت: «درهایی شروع به باز شدن کرده‌اند که به اعتقاد من منجر به تغییرات عمده در نحوه درمان نارسایی اندام می‌شود.»

او تأکید کرد: «زمان زیادی طول می کشد تا چنین درمانی به بلوغ برسد

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!