يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۹:۴۴
سیاست خارجی - کد خبر : 17374
دوشنبه، ۱۵ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه مشترکی منتشر کردند و خبر از توافق بر سر مواردی دادند.

توافق ایران با  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص موارد زیر به توافق رسیدند:

۱- تعاملات در خصوص مسائل انرژی اتمی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران انجام شده است ، با روحیه همکاری و با رعایت کامل ، صلاحیت‌های آژانس و حقوق و تعهدات جمهوری اسلامی ایران بر اساس موافقت نامه‌های جامع پادمانی صورت خواهد پذیرفت و از این پس نظارت هایی بر انرژی اتمی ایران انجام خواهد شد.

۲- در رابطه با مسائل پادمانی بجا مانده  مربوط به سه مکان، ایران آمادگی کامل خود را برای ادامه همکاری و  همینطور ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر را داد ، این سلسله کار ها به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده است.

۳- از این پس ایران به صورت داوطلبانه به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می‌دهد تا چنانچه از مرز های تعیین شده آژانس فراتر رفت ، مقتضی باشد و فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. چگونگی اجرای این راستی آزمایی طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار خواهد شد ، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت تا مشکلی به وجود نیاید.

اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با گروسی ، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت : دیدار با آقای گروسی پیام آور برقراری ارتباطات بین آژانس و ایران است.

 اسلامی در ادامه مصاحبه خبری خود در حضور گروسی اضافه کرد : ما انتظار داریم تعاملات و گزارش‌های آژانس طوری باشد که اعتماد افرین باشد. در همین چارچوب گفتگوی های مشترک انجام شده و مطمئنم به صورت پایداری موثر خواهد بود.

اسلامی در ادامه راجع به خبر مربوط به غنی سازی بالای 84 درصد صحبت کرد و گفت : اگر به گزارش گروسی مراجعه کنید می‌بینید که شناسایی غنی‌سازی 84 درصدی و بررسی‌های انجام شده از تولید، ایران غنی سازی بالای 60 درصد نداشته و ابهام برطرف شده است.

اسلامی در رابطه با توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : در خصوص سه مکان هم الگویی را توافق کردیم در سال گذشته و همان را دنبال خواهیم کرد. بخشی از تهدیدات را با گروسی صحبت کردیم و همچنان ادامه دارد و همکاران در حال گفت‌وگو هستند.

همچنین اسلامی از شگفت زده شدن گروسی خبر داد و در این مصاحبه اعلام کرد که تعداد بالای بانوان تاثیرگذار در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای موجب شگفتی گروسی شده است.

گفتنی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظهر امروز 14 اسفند وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال رسمی بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!