يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۹:۱۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 17101
پنجشنبه، ۲۹ دي، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

تجهیز جنگنده‌های سوخو-57 به امکان پرتاب پهپاد

برای اولین بار در جهان ، روسیه موفق شده‌ جنگنده های سوخو 57 خود را به پهپاد مجهز کند.

تجهیز جنگنده‌های سوخو-57 به امکان پرتاب پهپاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، طبق گزارشات منتشر شده از سوی منابع روس ، نیروی هوایی این کشور توانسته جنگنده های سوخو 57 خود را به پهپاد مجهز کند که در قسمت محفظه سلاح قرار می‌گیرد و از همان قسمت نیز فعال می شود.

وب سایت خبری دیفنس عربیک بع نقب از وب سایت خبری روس دیالوگ می نویسد،  جنگنده رادار گریز سوخو 57 زین پس می تواند به جای حمل موشک ک تسلیحاتی از این قبیل ، در محفظه پرتابی خود پهپادی از نوع مولنیا قرار دهد.

مولنیا یا MOLNIYA (به معنای رعد و برق) یک هواپیمای بدون سرنشین مانند دیگر پهپادهای بدون سرنشین دیگر است ، این پهپاد را شرکت کرونشتات روسیه ساخته است ، هم اکنون این پهپاد در اختیار نیروی هوایی روسیه است.

طبق گزارش سایت خبری عربیک ، این پهپاد رادارگریز روسی ضمن برخورداری از توانایی عملیات‌های گشتی و نظارتی ، قادر به انجام مأموریت‌های جنگ التکرونیک را نیز در خود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است که‌ این‌ پهپاد می‌توانند در شرایط وجود پارازیت بسیار بالا نیز همچنان به پرواز خود ادامه دهد و از اکثر سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی دشمن ، بدون شناسایی توسط رادارهای دشمن دور بزنند و همچنین حملات انتحاری انجام دهند ، تا کنون در جنگ روسیه علیه اوکراین از این پهپاد بارها استفاده شده و عملیات های موفقیت آمیز زیادی نیز انجام داده است.

یکی دیگر از ویژگی های پهپاد مولونیا این است که دارای سر جنگی بزرگی می باشد و در زمان روبه رو شدن با متخاصم می‌تواند به خوبی عمل کرده و با نعوذ به درون دشمن ، آن را از بین ببرد.

یکی از مواردی که نیروی هوایی روسیه در پی آن است‌ این نی باشد که بین داده های ارتباطی جنگنده و پهپاد ، تبادل ایجاد کنند تا عملیات از نتایج خوبی برخوردار باشد.

پیش از این ، از این پهپاد برای قابلیت نصب و فعال شدن روی هواپیمای ایلیوشین ایل-76 که یک هواپیمای جت چهار موتوره غول پیکر است را نیز داشت ولی نصب آن روی یک جنگنده کاری است که برای اولین بار در جهان انجام شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!