يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۷:۵۷
پنجشنبه، ۱۴ ارديبهشت، ۱۴۰۲ - ۵:۰۰

افزایش تنش ها در تایوان

طرح پیشنهادی از سوی قانونگذاران آمریکا با هدف تقویت دفاع سایبری تایوان نشان می‌دهد که چطور واشنگتن تمرکز خود را از جنگ اوکراین-روسیه به درگیری بین چین و تایوان سوق داده و علتش هم ادامه تنش‌ها در منطقه هند-پاسیفیک است.

افزایش تنش ها در تایوان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از پایگاه خبری هیل، قانونگذاران آمریکایی همچنین گفتند چین که به یک قدرت نوظهور در فضای مجازی تبدیل شده در سال ۲۰۱۹ به انجام ۲۰ تا ۴۰ مورد حمله سایبری  علیه تایوان متهم شده است.

 

این طرح دو حزبی با عنوان "قانون تاب آوری امنیت مجازی تایوان"، وزارت دفاع را به گسترش و تقویت همکاری امنیت مجازی با تایون به وسیله اجرای آموزش‌های فضای مجازی، دفاع از شبکه‌های نظامی تایوان، زیرساخت‌ها و سیستم‌ها و اعمال نفوذ فناوری‌های امنیت مجازی آمریکا برای کمک به دفاع از تایوان در مقابل حملات سایبری چین ملزم می‌کند.

 

"الکساندرا سیمور"، یکی از اعضای برنامه امنیت ملی و فناوری در مرکز امنیت آمریکایی "نویت" که یک اندیشکده است، گفت: به نظرم این یکی از راه‌هایی است که می‌توان از این طریق تلاش کرد تا در صورت وقوع اتفاقی و دانستن اینکه فضای سایبری آسیب‌پذیر خواهد بود، فعال باشیم و تا جای که می‌توانیم تلاش کنیم تا دفاع را تقویت کنیم.

 

وی افزود: فضای مجازی به شدت در حال ادغام با عملیات نظامی است و گمان می‌رود که این طرح تا حدی به دلیل افزایش ترس از حمله چین به تایوان ارائه شده است.

 

این طرح که اخیرا ارائه شده، در میانه بحران‌های فزاینده بین آمریکا، چین و تایوان مطرح شده است. اوایل ماه جاری میلادی، در پی سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان به کالیفرنیا، تایوان دستور داد تا یکسری مانورهای هوایی و دریایی پیرامون این جزیره برگزار شود.

 

سناتور "مایک روندز" یکی از چهار قانونگذار ارائه دهنده این طرح گفته که تقویت ظرفیت‌های مجازی نظامی تایوان یکی از اقدامات چندجانبه است که تایوان را از نظر نظامی قوی می‌کند.

 

در این میان، ژنرال "پال ناکاسون" مدیر فرماندهی سایبری آمریکا نیز گفته که چین در حال تبدیل شدن به تهدید دائمی و رو به رشد در فضای مجازی است و این را هم بیان کرده که پکن یک نیروی قابل و دشمنی نیرومند در این حوزه است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!