يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۷:۵۷
پنجشنبه، ۳۱ فروردين، ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

آیا جنگ در منطقه اقیانوس آرام رخ می دهد؟

فرمانده نیروهای آمریکایی حاضر در اقیانوس آرام در اظهار نظری عجیب عنوان کرد ، جنگ در منطقه اقیانوس آرام-هند نه اجتناب‌ناپذیر است و نه قریب‌الوقوع

آیا جنگ در منطقه اقیانوس آرام رخ می دهد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، تنش ها در منطقه اقیانوس آرام به شدت بالاست و بسیاری از تحلیلگران مسائل بین الملل عنوان کرده بودند که اگر جنگ جهانی سوم رخ دهد ، به احتمال زیاد در این ناحیه شروع خواهد شد.

 

نگرانی ها از بابت تنش های ایجاد شده در این منطقه بسیار نگران کننده است ، در حال حاضر کشور های این منطقه به دو دسته تقسیم شده اند و تنش های سیاسی و اقتصادی و... آمریکا و چین درست در این منطقه وجود دارد و به اوج خود رسیده است.

 

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آدمیرال جان آکوئیلینو، فرمانده فرماندهی اقیانوس آرام-هند آمریکا همچنین در جریان جلسه شهادت در کمیته خدمات مسلحانه مجلس نمایندگان پیرامون موقعیت نظامی و چالش‌های امنیت ملی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام-هند، بر اهمیت تقویت ائتلاف‌های آمریکا برای جلوگیری از هرگونه اقدام تهاجمی آتی کره شمالی و چین تاکید کرد.

 

وی مدعی شد: این فرماندهی هر روز به طور خستگی‌ناپذیر برای جلوگیری و نه تحریک درگیری‌ها تلاش می‌کند. جنگ نه اجتناب‌ناپذیر است و نه قریب‌الوقوع.

 

آدمیرال آکوئیلینو افزود: با این حال این منطقه به خاطر حمله روسیه به اوکراین، بسیج نظامی و رفتار خصمانه چین و همچنین ادامه تحرکات موشکی و لفاظی‌های اتمی کره شمالی با دوره‌ای از ریسک بالا مواجه است.

 

کره شمالی از آغاز سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۰۰ موشک بالستیک پرتاب کرده در حالی که تهدید کرده در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای به صورت پیشگیرانه از تسلیحات اتمی علیه آمریکا و کره جنوبی استفاده می‌کند.

 

آدمیرال آکوئیلینو در این جلسه خواستار تلاش‌ها برای حفظ موقعیت نظامی مستحکم آمریکا همزمان با تقویت شراکت‌ها و ائتلاف‌های موجود آمریکا در منطقه برای جلوگیری از هرگونه تهاجم در آنجا شد.

 

وی گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم درگیری در منطقه اقیانوس آرام-هند اجتناب‌ناپذیر نیست؛ اما ما برای تضمین یک آینده صلح‌آمیز نمی‌توانیم به دستاوردهای گذشته‌مان تکیه کنیم.

 

ژنرال پل لا-کمرا، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره نیز بر لزوم تقویت ائتلاف آمریکا-کره جنوبی تاکید کرد.

 

وی پیش از این جلسه شهادت گفت: ما هرگز نباید این ائتلاف را به عنوان مرکز ثقل خود در بازدارندگی رژیم کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی بدیهی بدانیم. جنگ کره به ما یاد داد که باید همیشه در کنار متحدانمان برای تضمین صلح و ثبات پایدار در شبه جزیره کره آماده باشیم.

 

این فرمانده بار دیگر اطمینان داد که اگر پیونگ‌یانگ تصمیم به ازسرگیری اقدامات خصمانه خود علیه سئول بگیرد، نیروهای مشترک کره جنوبی و آمریکا برای مقابله آماده خواهند بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!