يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۷:۴۶
نظامی بین الملل - کد خبر : 16682
چهارشنبه، ۱۱ آبان، ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

آخرین اخبار از جنگ اوکراین؛ روسیه به قرارداد صادرات غلات بازگشت

روسیه می گوید پس از دریافت «ضمانت» از کیف مبنی بر عدم استفاده از این توافق به عنوان پوششی برای انجام حملات، دوباره به قرارداد غلات دریای سیاه می پیوندد.

آخرین اخبار از جنگ اوکراین؛ روسیه به قرارداد صادرات غلات بازگشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید، در راستای نگرانی‌های روسیه مبنی بر اینکه بیشتر صادرات به کشورهای ثروتمندتر ختم می‌شود، قرارداد تمدید شده، محموله‌ها به کشورهای آفریقایی را در اولویت قرار می‌دهد.

 

کاخ سفید ادعا کرد: کره شمالی گلوله‌های توپخانه‌ای به روسیه می‌دهد

به گفته جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد کره شمالی به طور مخفیانه تعداد "قابل توجهی" گلوله های توپخانه ای را برای استفاده در اوکراین به روسیه می دهد.

کربی در یک جلسه مجازی گفت که کره شمالی تلاش می کند محموله ها را با انتقال آنها به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا پنهان کند.

کربی گفت: «اطلاعات ما حاکی از آن است که کره شمالی به طور مخفیانه در حال تأمین تسلیحات است و ما می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا محموله‌ها توسط روسیه دریافت می‌شوند یا خیر.»

او افزود: «تعداد گلوله ها کم نیست، اما به اندازه ای هم نیست که شتاب جنگ را تغییر دهد.»

کره شمالی در ماه سپتامبر اعلام کرد که هرگز به روسیه سلاح یا مهمات ارسال نکرده است و هیچ برنامه ای برای این کار ندارد.

 

دبیرکل سازمان ملل از اقدام روسیه برای پیوستن مجدد به قرارداد غلات اوکراین استقبال کرد

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اقدام روسیه برای پیوستن مجدد به قرارداد غلات اوکراین در دریای سیاه استقبال می کند.

دوجاریک گفت که گوترش همچنین به تلاش برای تمدید پیمانی که قرار است در 19 نوامبر منقضی شود، ادامه می دهد.

دوجاریک گفت: «دبیر کل به تعامل خود با همه بازیگران در جهت تجدید و اجرای کامل طرح ادامه می‌دهد و همچنین متعهد به رفع موانع باقی‌مانده بر سر صادرات مواد غذایی و کود روسیه است».

 

روسیه می گوید متعهد به جلوگیری از جنگ هسته ای است

روسیه می گوید که به طور کامل به جلوگیری از جنگ هسته ای متعهد است و اعلام می کند که اجتناب از درگیری بین قدرت های هسته ای جهان اولویت اول آن است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما کاملاً بر تعهد خود به بیانیه مشترک رهبران پنج کشور دارای سلاح هسته‌ای در مورد جلوگیری از جنگ هسته‌ای و اجتناب از مسابقه تسلیحاتی از سوم ژانویه ۲۰۲۲ تاکید می‌کنیم.

در بیانیه روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، بریتانیا و فرانسه آمده است که آنها توافق کردند "یک جنگ هسته ای را نمی توان پیروز شد".

 

پوتین خواستار نوسازی تسلیحات روسی شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار مدرنیزه شدن تسلیحات مورد استفاده ارتش روسیه شده است.

به نقل از رویترز، پوتین در نشست شورای هماهنگی روسیه گفت: «سلاح‌ها باید دائماً و پیوسته بهبود یابند و مؤثر باقی بمانند. تکرار می‌کنم برای رسیدن به این هدف، اطمینان از وجود رقابت فعال بین تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان مهم است.»

شورای هماهنگی در اوایل ماه جاری توسط پوتین برای تقویت حمایت از تهاجم مسکو به اوکراین که اکنون در نهمین ماه خود است، تشکیل شد.

 

کاخ سفید: هیچ نشانه ای مبنی بر استفاده روسیه از سلاح هسته ای وجود ندارد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده هیچ نشانه ای از آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای نمی بیند.

جان کربی گفت: «ما از همان ابتدا روشن کردیم که اظهارات روسیه در مورد استفاده بالقوه از تسلیحات هسته‌ای عمیقاً نگران‌کننده است و ما آنها را جدی می‌گیریم.»

وی ادامه داد: «ما به بهترین شکل ممکن بر این موضوع نظارت می کنیم و هیچ نشانه ای مبنی بر آماده سازی روسیه برای چنین حمله ای نمی بینیم.»

اظهارات کربی پس از آن بیان شد که روزنامه نیویورک تایمز اوایل روز چهارشنبه گزارش داد که رهبران ارشد نظامی روسیه اخیراً به نقل از چندین مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، درباره زمان و چگونگی استقرار یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی توسط مسکو در اوکراین گفتگو کرده‌اند.

 

انگلیس چهار سرمایه دار فولاد و پتروشیمی روسیه را تحریم کرد

بریتانیا چهار سرمایه دار فولاد و پتروشیمی روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین تحریم کرده است.

کسانی که تحریم شدند شامل الکساندر آبراموف و الکساندر فرولوف بودند که بریتانیا از آنها به عنوان همکاران شناخته شده رومن آبراموویچ که خود اوایل سال جاری تحریم شد، یاد کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه، گفت: «امروز ما چهار الیگارشی دیگر را تحریم می‌کنیم که به پوتین برای موقعیت‌های خود متکی هستند و در عوض ماشین نظامی او را تأمین مالی می‌کنند.»

وی افزود: «ما با هدف قرار دادن این افراد، فشار اقتصادی بر پوتین را افزایش می دهیم و تا زمانی که اوکراین پیروز شود به این کار ادامه خواهیم داد.»

 

اوکراینی ها با قطع برق در چندین منطقه مواجه هستند

تنها اپراتور شبکه برق اوکراین اعلام کرده است که قطع برق در چندین منطقه به اجرا گذاشته شده است و این کشور برای تثبیت تامین انرژی آسیب دیده در اثر حملات موشکی و پهپادی اخیر روسیه آماده می شود.

Ukrenergo در بیانیه ای اعلام کرد که مردم در پایتخت و همچنین مناطق Chernihiv، Cherkasy، Zhytomyr، Sumy، Kharkiv و Poltava از ساعت 6 صبح به وقت محلی بدون برق هستند.

محدودیت‌های مصرف برای کاهش بار روی شبکه، اطمینان از تعادل پایدار شبکه برق و جلوگیری از حوادث مکرر، ضروری است.

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!