يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۰:۵۲
شنبه، ۱۲ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

وارد کنندگان خودرو در حال مذاکره با طرف های خارجی

وزیر صمت : هماهنگی‌ها لازم تا الان انجام‌شده و در حال حاضر یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند. تأخیر در کار به این دلیل است که این شرکت ها باید به مذاکره با طرف خارجی بپردازد و قرارداد منعقد کنند. در این میان از طرف ما هیچ مانعی وجود ندارد.

وارد کنندگان خودرو در حال مذاکره با طرف های خارجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، فاطمی وزیر صمت در رابطه با ثبت سفارش خودرو گفت : دولت حدود یک میلیارد یورو برای واردات خودروی خارجی در نظر گرفته است که اول شهریور این آیین نامه در هیات دولت به تصویب رسید و در حال حاضر نهاد های درگیر همگی تلاش خود را برای ثبت سفارش میکنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه حدودا چهار سالی میشود که ورود خودرو های خارجی به ایران ممنوع بوده است ، حال برای اخذ قرارداد با طرف خارجی باید در کشور مقابل قرارداد را ببندیم.

وزیر صمت یادآور شد که در این دوره از واردات، انتقال فناوری نیز در دستورکار قرار دارد که پروسه را کمی زمان‌بر می‌کند؛ اما برای اقتصاد مفید خواهد بود.

ششم آذرماه امسال نیز فاطمی در رابطه با واردات خودروهای فرانسوی، اظهار داشت: خودروسازهای فرانسوی سابقه خوبی به لحاظ اجرای تعهداتشان، زمانی که در ایران فعالیت داشته اند ندارند. 

وزیر صمت ادامه داد: متأسفانه دولت فرانسه همچنین در حوادث اخیر کشور موضع گیری‌های نادرستی کرده  و در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای این کشور را نداریم.

وزیر صمت در جواب به سؤالی در رابطه با حمایت‌های ناکافی از واحد‌های تولیدی و تعیین سطح اعتبارات بیان کرد: این حرف ها به‌ نوعی درست می باشد. ما در ایران تنوع در مصارف و کسب‌ و کار‌ها و همچنین محدودیت در منابع داریم. این نبود توازن را فقط می توان با انجام کار‌های خلاقانه جبران کرد.

وزیر در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی به خصوص کارآفرین ها عنوان کرد: معمولا فقط به محصول کارآفرین ها توجه میشود. در حالی که آن کسب و کار و ایجاد شغل توسط کارآفرین از ارزش بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه و در جمع خبرنگاران در رابطه با سرمایه نامشهود مطالبی را عنوان و تأکید کرد که باید حداقل 70% سرمایه کشور نامشهود باشد و این عدد در حال حاضر 30 می‌باشد. با استفاده از سرمایه نامشهود می‌توان سرمایه طبیعی را به ثروت تبدیل کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار صنعت، تجارت و کشاورزی
پربیننده‌ترین اخبار صنعت، تجارت و کشاورزی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!