يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۵۴
تحلیل اجتماعی - کد خبر : 12482
پنجشنبه، ۲۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

7 مهارتی که در هر شغلی به کارتان می آید

اگر فردی ماهر در یادگیری ماشین میتواند با استفاده از ریاضیات پیچیده، میلیون ها در آمد داشته باشد، اکثر مردم به غیر از کلاس درس در هیچ کجا از حساب دیفرانسیل و انتگرال استفاده نمی کنند.

7 مهارتی که در هر شغلی به کارتان می آید

رایج است که یادگیری را نوعی سرمایه گذاری بدانیم. اقتصاددان ها، سرمایه انسانی را، با همه ی استعداد و دانش، همانند ماشین آلات و کارخانه ها، منبع اصلی در آمد می دانند.

از تمامی دلیل ها برای یادگیری، فقظ پول در آوردن به سختی میتواند بهترین دلیل باشد. من اکثر زمانم را صرف یادگیری چیز هایی می کنم که انتظار حتی یک ریال درآمد از آنها ندارم.

با این حال ما اکثر اوقات، یادگیری را نوعی سرمایه گذاری می دانیم. برایم سوال بود که چه مهارت هایی بهترین بازگشت سرمایه گذاری را دارند.

در ابتدا بیایید که کمی بحث کنیما

به گزارش گروه تحلیل و آینده پژوهی پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ارزش دانش همگانی نیست. برای اکثر افراد چگونه آواز خواندن مهارت در آمد زایی نیست ولی برای برخی از خوانندگان معروف بسیار مهارت پر ثمری است. همینطور، اگر فردی ماهر در یادگیری ماشین میتواند با استفاده از ریاضیات پیچیده، میلیون ها در آمد داشته باشد، اکثر مردم به غیر از کلاس درس در هیچ کجا از حساب دیفرانسیل و انتگرال استفاده نمی کنند.

پس جواب درست ، اگر چه خسته کننده، به این سوال شغل هایی هستند که بیش از دیگر شغل ها ارزش اقتصادی دارند.

جوابی بهتر به این سوال، تحلیل ما را به مهارت هایی که در گستره وسیعی از شغل ها کاربرد  دارند، و قابل تعمیم به شغل های دیگر هستند، محدود می کند.

با این دو محدودیت در ذهن، اینها مورد هایی هستند که من انتخاب کرده ام:

  1. ماهر بودن در اکسل

هر کسی می خواهد که برنامه نویس یا یک توسعه دهنده در حوزه هوش مصنوعی باشد. اکسل در نقطه مقابل خسته کننده است، اما بسیاری از فعالیت های اقتصادی بر آن تکیه دارند.

یکی از دوستان من راجع به شغلش که مشاوره تجاری است، خلاصه به استفاده از اکسل میشود، همواره با من شوخی می کند.

بسیاری از مهارت های کاربردی و با ارزش، فناوری های بسیار جدید یا پیشرفته نیستند. بلکه، راجع به دانستن بسیار خوب یک مهارت رایج است.

  1. ایمیل خوب نوشتن

ایمیل پایه و اساس میزان زیادی از کار های ماست. بسیاری از ایمیل هایی که در محل کار دیده ام بسیار شلخته و نامرتب نوشته شده بودند. انتظار زیادی از شما نمی رود. قادر بودن به مرتب سازی و بیان ایده هایتان به صورتی که کار های مورد نیاز مشخص باشند و از رد و بدل شدن ایمیل های بیهوده ی بعدی جلوگیری شود، دارایی عظیمی است.

  1. افتضاح نبودن در سخنرانی عمومی

من احترام زیادی برای کسانی که به خوبی سخنرانی می کنند، قائلم. نگه داشتن توجه عموم کار ساده ای نیست. انجام این کار هنگامی که باید بامزه، مودب، آموزنده و مفید باشید کار بزرگیست. همانند موضوع ایمیل، از شما انتظار زیادی نمی رود. یک سخنران افتضاح نبودن، باغث به چشم آمدن شما در کنفرانس ها و جلسات خواهد شد.

شما حداقل باید بتوانید که یک سخنرانی را بدون خواندن یادداشت یا اسلایدی انجام دهید، به طور مختصر ارتباط برقرار کنید و یا ارائه خود را بسته به نیاز مخاطبتان اصلاح کنید.

  1. انجام دادن کاری که گفته اید انجام خواهید داد

میزان قابل توجهی از موفقیت اقتصادی فقط ناشی از اعتماد است. آیا کاری را بر عهده گرفته اید؟

آیا به موقع آنرا انجام داده اید؟ یا نیاز به یادآوری های مکرر داشته اید؟

بخشی از این مهارت، فقط ملزم منظم بودن و موثر بودن است. اما بخش اعظم آن در مورد مدیریت انتظارات است. بسیاری از افرادی که نمیتوانند خواسته ای که از آنها می شود را پس بزنند، به طور ناخواسته کاری را که ممکن است نتوانند انجام دهند به عهده می گیرند. با این حال این پذیرش باعث می شود که در آینده اطمینان از آنها سلب شود.

  1. تحقیق کردن به صورت موثر

ما تمایل داریم که تحقیق را مخصوص مقالات و دانشگاه ها بدانیم، اما یافتن پاسخی کامل در هر زمینه ای یک مهارت ارزشمند است.

بهترین نرم افزار برای این کار چیست؟ رقیبانمان در حال چه کاری هستند؟ کارشناسان چه توصیه ای می کنند.

دانستن این که چگونه راجع به موضوعی تحقیق و کاوش کنیم کار ساده ای نیست. سالها طول کشید تا بفهمم چگونه می توان تحقیقات سیستماتیک را فراتر از جستجوهای ساده در وب انجام داد. یافتن پاسخ از دیگران، هنری دیگر است که نیازمند تمرین است.

حتی اگر باهوش ترین فرد در اتاق نیستید، میتوانید یاد بگیرید که به آنچه که باهوش ترین مردم فکر میکنند دسترسی پیدا کنید.

  1. تخمین اعداد

بیشتر برخورد ما با ریاضیات در مدرسه یافتن جوابی دقیق برای مسئله ای بود که به طور دقیق از پیش تعیین شده بود. واقعا جای تاسف است چرا که مسائل بسیار کمی در زندگی واقعی به این گونه هستند. بلکه ما بیشتر با مسائلی مبهم رو به رو می شویم، که تنها بخش کوچکی از داده ی مورد نظر در اختیار است.

فیزیک دان معروف، انریکو فرمی، برای توانایی اش در تخمین پاسخ به سوالات مشهور بود. روش او به این گونه بود که او ابتدا اعداد ساده تر را تخمین می زد، و سپس به سراغ تخمین کمیت های سخت تر می رفت.

تمرین تخمین اعداد، برای برآورد سریع تر یکی از مهارت های مفید برای کاری های کمی است.

  1. یادگیری سریع نرم افزار های جدید

یادگیری نرم افزار های جدید،  به طور فزاینده ای برای حرفه های جدا از فناوری اطلاعات بسیار لازم است. دکتر ها، معلم ها، وکیل ها و مهندسین به طور مداوم با رابط های فنی جدید در کارشان رو به رو میشوند. اگر شما با یادگیری نرم افزار های جدید مشکل دارید، بقیه ی مهارت هایتان ممکن است که دیده نشوند.

اگر افراد دیگر برای یادگیری ابزار های جدید به شما مراجعه می کنند، شما یک قدم از رقیبانتان جلو هستید.

دیگر مهارت های ارزشمند

چه مهارتی را ذکر نکرده ام؟

 برخی از آن ها را نادیده گرفتم زیرا مرتبط به شغل خاصی هستند. بقیه آنها را به خاطر این ذکر نکردم زیرا به اندازه ی کافی به آنها توجه میشود.

منبع: Easy Skills That Pay Off In Any Job

حسین قلاب دوز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!