يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۵:۴۰
محور مقاومت - کد خبر : 15813
چهارشنبه، ۱۰ فروردين، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

کشته شدن 5 اسرائیلی در آخرین حمله از سری حملات اخیر در تل آویو

سرویس اورژانس اسرائیل اعلام کرد که در سومین حمله مرگبار طی یک هفته اخیر، یک مرد مسلح عرب، شامگاه سه‌شنبه حداقل پنج نفر را در حومه تل‌آویو کشت و در نهایت به ضرب گلوله کشته شد.

کشته شدن 5 اسرائیلی در آخرین حمله از سری حملات اخیر در تل آویو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل پس از تیراندازی در بنی براک، یک شهر یهودی افراطی ارتدوکس در حومه پایتخت رژیم صهیونیستی، در توییتی نوشت: «اسرائیل با موجی از ترور مواجه است».

به نقل از رویترز، این تیراندازی تعداد کشته‌شدگان توسط مردان مسلح در اسرائیل طی هفته گذشته را به 11 نفر رساند که شدیدترین افزایش حملات به خیابان‌های شهر در سال‌های اخیر، بشمار می رود.

محمود عباس رئیس‌جمهور فلسطین کشتار غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم کرد و تأکید کرد که کشتار اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تنها به وخامت اوضاع منجر می‌شود و نسبت به حملات تلافی جویانه شهرک نشینان یهودی و دیگران هشدار داد.

فلسطینی ها از افزایش خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری و شرق بیت المقدس که اسرائیل در جنگ سال 1967 آن ها را تصرف کرد، گزارش دادند.

ویدئوی پخش شده در ایستگاه های تلویزیونی اسرائیل، مردی را نشان می دهد که لباس سیاه پوشیده و با تفنگی در دست، در جاده ای در بنی براک قدم می زند.

رسانه های اسرائیلی به نقل از مقامات امنیتی می گویند که مهاجم فلسطینی اهل روستایی در نزدیکی شهر جنین در کرانه باختری اشغالی است.

پلیس گفت قبل از اینکه ماموران به مرد مسلح شلیک کنند، او چهار غیرنظامی و یک افسر را که به محل حادثه رسیده بود، کشته است.

هنوز گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

مقامات اسرائیلی در مورد افزایش حملات در آستانه ماه مبارک رمضان نگران هستند، دوره ای که در گذشته، افزایش آمار خشونت را نشان داده است.

سال گذشته شاهد درگیری های شبانه در ماه رمضان بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل و شهرک نشینان بودیم. یورش پلیس به محوطه مسجد الاقصی و ممنوعیت تجمعات عصرگاهی در دروازه دمشق به شعله ور شدن خشونت بین اسرائیل و شبه نظامیان غزه کمک کرد که به حملات موشکی فلسطینیان و حملات هوایی اسرائیل به مدت 11 روز انجامید.

در بنی براک، شاهدان گفتند که فرد مسلح شروع به تیراندازی به سمت بالکن آپارتمان ها و سپس به سمت مردم در خیابان و ماشین ها کرد.

هفته گذشته، یک شهروند عرب اسرائیلی طی حمله ای در شهر بئرشبا در جنوب اسرائیل با چاقو، چهار نفر را کشت، قبل از اینکه توسط یک رهگذر به ضرب گلوله کشته شود. مقامات اسرائیلی گفتند که او از هواداران داعش است.

روز یکشنبه، همزمان با برگزاری نشست سران اسرائیل و اعراب در جنوب اسرائیل، یک مهاجم عرب دو افسر پلیس را در حضره، شهری در 50 کیلومتری شمال تل آویو به ضرب گلوله کشت و در نهایت بدست مأموران صهیونیستی، به شهادت رسید.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار محور مقاومت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!