يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۰:۳۷
سلامت - کد خبر : 18648
چهارشنبه، ۰۸ فروردين، ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

کاهش حوادث مربوط به اورژانس در نوروز امسال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۲۵ اسفندماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته شده که ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال نسبت به سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

کاهش حوادث مربوط به اورژانس در نوروز امسال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دکتر بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: مرکز اورژانس با حضور ۲۶ هزار نفر به صورت شبانه روزی در حال خدمت به شهروندان در تعطیلات نوروزی هستند.

وی افزود: شهروندان در تعطیلات عید نوروز ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته‌اند که ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده  و ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: مراجعه دو میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به ثبت رسید که دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند و ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیمارستان‌های کشور میزبان ۴۷۰ هزار بیمار هستند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده که ۳۵ هزار جراحی به‌صورت اورژانسی بوده است.

وی گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شد دو هزار و ۷۰۰ مرکز به علت رعایت نکردان بهداشت توسط عوامل قضایی تعطیل شده است. بیش از ۹۰ هزار اخطار کتبی داده شده و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد نابود شده است.

وی افزود: اورژانس کشور با سه هزار و ۳۴۵ پایگاه، پنج هزار و ۷۰۰ آمبولانس، و ۶۴ اتوبوس آمبولانس، دو هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و  پنج شناور دریایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

عین الهی گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با ۷۰۰ تختخواب، یکی از بیمارستانهای بزرگ استان اصفهان است که زحمت و خدمات کادر این مرکز درمانی برای ارائه خدمت مطلوب به بیماران، بسیار ستودنی است هر چند که این بیمارستان مشکلاتی دارد و سعی می‌کنیم نیازهای این بیمارستان را برطرف کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!