يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۰۶
تحلیل اجتماعی - کد خبر : 12167
دوشنبه، ۱۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

چرا کارمندان شغل خود را ترک می کنند تا یک کسب و کار جدید را شروع کنند

در حال حاضر هفته ای 60 ساعت مشغول انجام کاری هستید که از آن متنفرید؟ چرا کسب و کار خود را شروع نکنید و از آن زمان برای ساخت رویای خود استفاده نکنید؟ رئیس خود بودن کار ساده ای نیس، اما کنترل بیشتری بر روی زندگی کاری خود دارید.

چرا کارمندان شغل خود را ترک می کنند تا یک کسب و کار جدید را شروع کنند

اخیرا مکالمه ای با یکی از مشتریان بالقوه (آینده) خود داشتم که برایم توضیح داد که چرا بسیاری از کارمندان شغل سازمانی خود را ترک می کنند تا کسب و کار جدیدی را آغاز کنند. گروه تحلیل و آینده پژوهی پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به بررسی و تحلیل علل ترک شغل کارمندان می پردازد. بعد از ده سال کار کردن  در یک شرکت، با شروع بیماری کووید، جایگاهش در آن شرکت از او سلب شد. در نتیجه او در مکانی جدید مشغول به کار شد، اما در جایگاهی پایین تر که خود او را "شغلی با چالش کمتر" توصیف  می کند. نه تنها محیط اجتماعی شرکت مسموم بود، بلکه رِئیس او، از او انتظار داشت که هر هفته به مدت  60 ساعات به طور مداوم و پایدار کار کند. به عنوان نان آور اصلی خانه با کودکی کوچک در منزل، وضعیت جسمانی و روحی او رو به زوال بود. سوالی که پیش می آید، این است که چگونه شرکت ها انتظار دارند که کارمندان با این شرایط به کارشان ادامه دهند؟

جای تعجب نیست که در مطالعه ای که اخیرا توسط Digital.com  انجام شده است، مشخص شده است که 32 درصد آمریکایی ها در حال ترک شغل خود هستند تا کسب و کار خود را شروع کنند. اوایل امسال ، آنتونی کلاتز، دانشیار دانشگاه ای اند ام تگزاس پیش بینی کرد که "استعفای بزرگ" چالش پیش روی شرکت های آمریکایی خواهد بود. همچنین میر فلدبرگ، دانشیار دانشکده کسب و کار کلمبیا، اخیرا گفته است که "در دوره محوری هستیم که کارفرمایان باید وضع موجود را حفظ کنند و ریسک از دست دادن 30 در صد از کارمندان خود را به جان بخرند یا اینکه شرایط جدیدی برای کارمندان خود ایجاد کنند."

حال به 5 دلیل اصلی و قانع کننده ای که باعث می شوند کارمندان شغل خود را ترک کرده تا کسب و کاری راه بیاندازد، می پردازیم:

دلیل1: "می خواهم رئیس خود باشم"

اگر در حال حاضر هفته ای 60 ساعت مشغول انجام کاری هستید که از آن متنفرید، چرا کسب و کار خود را شروع نکنید و از آن زمان برای ساخت رویای خود استفاده نکنید.رئیس خود بودن کار ساده ای نیس، اما کنترل بیشتری بر روی زندگی کاری خود دارید. زمانی که از روتین 9 صبح تا 5 عصر خارج می شوید، زندگی کمتر خسته کننده خواهد بود و خودتان حق انتخاب دارید. هم چنین راه خوبی برای این است که از منطقه امن خود خارج شده و ارزش واقعی خود را درک کنید.

دلیل2: "می خواهم کاری را انجام بدهم که علاقه ی زیادی به آن دارم."

بیایید روراست باشیم. واقعا سخت است که از ته دل راجع به فروشندگی پردازنده ی کامپیوتر یا حساب دار بودن علاقه مند بود. عاملی که مردم را هر روز مشتاق به رفتن به سرکار می کند، انجام دادن کاری است که به آن علاقه دارند. اگر تجارتی را فقط بخاطر درآمد مالی راه اندازی کنید، احتمال آنکه در زمان های سخت آنرا رها نکنید ، کم است. خبر خوب این است که علاقه تان هر چه که باشد، شما میتوانید علایق و مهارت خود را در قالب یک کسب و کار پیاده کنید.عبارت معروف است که می گوید: رویای خود را دنبال کنید، وگرنه در نهایت برای کسی کار می کنید که این کار را کرده است.

دلیل3: "انعطاف بیشتری می خواهم"

تمایل برای انعطاف، دلیل دیگری است که مردم شغل خود را ترک می کنند تا کسب و کار خود را راه اندازند. در حالیکه رئیس خود بودن، به معنای ساعت کاری کمتر نیست اما شما قادر خواهید بود تا محل و زمان کار خود را کنترل کنید. می توانید برنامه زمانی مناسب خود را بچینید که میتواند بسیار مهم باشد اگر که صاحب فرزند هستید.انعطاف واقعی همچنین به معنای ایجاد تغییرات لازم همگام با پیشرفت کسب و کار و تغییر اولویت های شماست.

دلیل4: "می خواهم ثروت واقعی تولید کنم"

در حالیکه می خواهید علاقه ی واقعی شما، سنگ بستری برای کسب و کار شما باشد، بسیاری از مردم کسب و کار خود را با رویای، راحتی مالی، اغاز می کنند.متحول کردن یک شرکت کاری چالش بر انگیز است، اما اگر پایداری به خرج دهید، استقلال مالی میتواند به یک واقعیت تبدیل شود. بر خلاف کارکردن برای شخصی دیگر، حد و مرزی برای سودآوری و درآمدزایی برای سرمایه گذاری شما وجود ندارد.شروع کسب و کارتان مزایای مالی دیگری نسبت به کار کردن برای افراد دیگر دارد. به عنوان مثال شما شرکتی را می سازید که پتانسیل رشد داشته و کسب و کارتان یک دارایی با ارزش است. با رشد تجارتتان، ارزش آن نیز بیشتر می شود. سپس در هر زمانی در آینده، می توانید تجارت خود را به یکی از افراد خانوادتان بسپارید یا آن را بفروشید. اگر مایل به تولید ثروت هستید، دلیلی برای نرسیدن به این هدف وجود ندارد.

دلیل5: "می خواهم نیازی را در جامعه رفع کنم"

بر اساس مطالعه Digital.com، 52 درصد مصاحبه شوندگان گفته اند که می خواهند شغلشان را ترک کنند تا بتوانند نیازی را در جامعه شان برطرف سازند. یکی از با ارزش ترین بخش های کارآفرینی ، ساخت یک شرکت برای بهره بردن تمام جامعه از آن است. شما میتوانید از سازمان های غیرانتفاعی و خیریه ها حمایت کنید.به عنوان نمونه میتوان کمپانی "بمباس" را مثال زد. برای هر جفت جورابی که از این شرکت خریداری می شود، این شرکت یک جفت جوراب که به طور مخصوص طراحی شده است، را به پناهگاه های افراد بی خانمان اهدا می کند. تا به امروز این شرکت بیش از 50 میلیون جفت جوراب به بیش از 3500 شرکت خیریه در آمریکا اهدا کرده است. 

اگر به رئیس خود بودن فکر می کنید، هیچ زمانی مانند الان نیست. پس فرصت را دریابید با شروعی کوچک اما رویایی بزرگ.

 

منبع: www.forbes.com

حسین قلاب دوز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!