يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۷:۱۰
خاورمیانه - کد خبر : 18438
سه شنبه، ۰۷ آذر، ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

شمار شهدای جنگ غزه به بیش از ۱۵ هزار تن افزایش یافت

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که جنگ غزه به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۶۱۵۰ کودک منجر شده است.

شمار شهدای جنگ غزه به بیش از ۱۵ هزار تن افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: جنگ غزه منجر به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن و زخمی شدن بیش از ۳۶ هزار نفر شد. این نشان می‌دهد که ۷۵ درصد قربانیان زن و کودک هستند.

 
در بیانیه این نهاد آمده است: همچنان ۷۰۰۰ مفقود در زیر آوار هستند یا سرنوشتشان نامشخص است. از جمله آن‌ها بیش از ۴۷۰۰ زن و کودک هستند. تعداد قربانیان کادر پزشکی به ۲۰۷ شهید، کادر دفاع مدنی به ۲۶ شهید و خبرنگاران به ۷۰ شهید رسیده است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش اسرائیل ۱۰۳ مقر دولتی و ۲۶۶ مدرسه را تخریب کرد. ۸۸ مسجد به طور کامل تخریب و ۱۴۷ مسجد آسیب دیدند. سه کلیسا نیز هدف قرار گرفتند. ۵۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۲۴۰ هزار واحد به صورت جزئی آسیب دیدند. فعالیت ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی متوقف شده و ۵۶ آمبولانس منهدم شدند.
 
پیش از این سلامه معروف، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ایام آتش‌بس میزان کشتار و تخریب عظیم در غزه را نشان داد. نیروهای رژیم صهیونیستی ۴۰ هزار تُن مواد منفجره روی غزه ریختند.
 
شامگاه دوشنبه، ساعتی پس از اعلام تمدید دو روزه آتش‌بس در غزه، چهارمین گروه از اسرای صهیونیست در غزه تحویل صلیب سرخ شد. جنبش حماس دوشنبه شب اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.
 
اخیرا حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه در غزه و تبادل اسرا موافقت کرده بودند. آتش‌بس در غزه از جمعه پیش آغاز شد.
 
طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند. چهار مرحله تبادل اسرا به پایان رسیده و قرار است در ازای هر روز اضافی از آتش‌بس نیز ۱۰ اسیر صهیونیست در ازای ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!