يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۰۶
مانورها و رزمایش ها - کد خبر : 16967
پنجشنبه، ۰۸ دي، ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش خبر از آغاز رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش داد که از شب گذشته در منطقه جاسک ، شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی در اقیانوس هند انجام می شود .

رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، امیر دریادار حبیب الله سیاری که فرماندهی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد در نشستی با حضور خبرنگاران در رابطه با این رزمایش مصاحبه کرد.

امیر سیاری گفت : این رزمایش از چهارشنبه شب  آغاز شده  ، این رزمایش در ایام فاطمیه  برگذار می شود و به همین دلیل این کار را با رمز یا زهرا سلام الله علیها مزین کردیم . همانطور که می دانید این رزمایش در منطقه استراتژیک جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی در شمال اقیانوس هند اجرا می‌شود.

امیر در ادامه گفت : این رزمایش در تقویم سالیانه ارتش بوده و این کار را برای ارتقای توان رزمی و همینطور به عنوان بخشی از آموزش های عملی در نظر گرفته شده است. این رزمایش در واقع با شرکت بخشی از یگان‌های پیاده ، مکانیزه نیروی زمینی ، زرهی ، شناورهای زیرسطحی، سطحی، پروازی ، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی ، تکاوران نیروی دریایی ارتش و همینطور پشتیبانی جنگنده بمب افکن‌های راهبردی نیروی هوایی ارتش انجام می شود.

همچنین لازم به ذکر است که این رزمایش با شعار محوری "خودباوری ، اقتدار ، امنیت پایدار" اجرا می شود.

امیر دریادار سیاری در رابطه با هدف ارتش از اجرای این رزمایش عنوان کرد که ارتش در نظر دارد برای ارتقا سطح مهارت در طرح ریزی ، اجرا ، مدیریت و ارزیابی عملیات در زمینه رسیدن به هماهنگی کامل بین نیرو های چهارگانه ارتش این رزمایش را اجرا کردیم. در رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 تلاش خواهیم کرد تا ضمن کسب اشراف کامل اطلاعاتی، مهارت فرماندهان و کارکنان نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را در بکارگیری یگان‌های رزمی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و همینطور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، پهپادها، سامانه های جنگ الکترونیک و سایبری برای هم افزایی ، هماهنگی و بالابردن آمادگی رزمی نیروها و توان بازدارندگی آنها در صحنه عملیات را تا حد ممکن ارتقاء دهیم. این کار در نهایت به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

امیر دریادار گفت ، ما در نظر داریم که نیروهای تابعه ارتش را تا حد ممکن با چالش هایی که ممکن است در عملیات ها پیش آید آماده کنیم ، ارتقاء مهارت اجرای عملیات در محیط‍ های خاص شامل محیط‌ های آلوده به عوامل شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، جنگ الکترونیک و شرایط نامساعد جوی را از دیگر اهداف رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 است که باید به انها توجه ویژه داشت.

امیر سیاری در پیامی به کشور های منطقه غرب آسیا گفت ، با تکیه بر ظرفیت های منطقه و همینطور اصل برقراری صلح بین همه ملل ها  ، همگی می توانیم در سایه‌ی آرامش برای فردایی بهتر زندگی کنیم  البته این کار را می توان بدون نیاز به عوامل بیگانه که با ایجاد نا امنی و رخنه در آرامش منطقه سعی در تفرقه افکنی ، جنگ و اشغال دارند به ارمغان آورد.

امیر در ادامه به خبرنگاران گفت ، ثبات در منطقه ضروری است ، ایجاد این ثبات فقط با خروج کشور های فرامنطقه ای مانند آمریکا و انگلیس ایجاد خواهد شد.

امیر دریادار در رابطه با تحریم تسلیحاتی از جانب غرب به ویژه آمریکا گفت ، ما با تکیه بر توان بومی خود توانستیم سلاح های پیشرفته ای بسازیم که نهایت اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را نشان می دهد. حضور جوانان نخبه ارتش یکی از نکات قابل توجه است ، ما به این جوانان می بالیم ، آنها به ارتش کمک کردند که تسلیحات بومی بسازیم ، از تمامی شرکت های دانش بنیان ایرانی تشکر می کنم که با همکاری ارتش توانستند این سلاح ها را طراحی و تولید کنند.

امیر دریادار در رابطه با نحوه بدست آوردن اطلاعت منطقه عملیاتی گفت ، عملیات های جمع آوری اطلاعات به صورت الکترونیکی، سیگنالی، ضد جنگال، علیه نیروهای مهاجم و همچنین عملیات شناسایی منطقه توسط پهپادهای باور ، صادق ، ابابیل،  آرش، مهاجر و یسیر انجام می‌شود. تا نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانند در نهایت هماهنگی به این اتفاق دست یابند.

در آخر امیر دریادار سیاری فرمانده این رزمایش اعلام کرد ، مراحل مختلف رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت و ارزیابی کارشناسان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص)  و ستاد کل نیروهای مسلح اجرا می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!