يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۰۹:۰۶
شنبه، ۰۳ دي، ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

خودروهای وارداتی وارد کشور شدند

بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره بعد از 4 سال شاهد ورود خودروهای خارجی به کشور هستیم و این محموله بعد از مدتی که در گمرک بود بالاخره ترخیص شد.

خودروهای وارداتی وارد کشور شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، نخستین محموله خودرو های وارداتی ساعاتی پیش از طریق بندر لنگه ترخیص شد و به زودی در بازار خودروی ایران عرضه می شود. بنظر می رسد برای قیمت گذاری باید در بورس کالا عرضه شود.

مدتی قبل وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، سید رضا فاطمی امین ، اطلاع داده بود که قرار است خودرو های خارجی وارد ایران شود که دولت در نظر دارد در حدود 1 میلیارد یورو بودجه در نظر بگیرد و همچنین اطلاع داد که به زودی نخستین محموله خودروهای وارداتی به بندر لنگه می رسد و این اتفاق در 3 دی ماه افتاد. 

همچنین وزیر اطلاع داد که با برخی از کشور های اروپایی مذاکراتی انجام شد و طبق قول و قرار هایی که گذاشته ایم محموله های بعدی در راه هستند ، ولی باید این موضوع را اطلاع داد که مذاکرات با فرانسه لغو شد ، چرا که این کشور از عناصر ضد جمهوری اسلامی حمایت کرد تا بر طبل اتفاقات اخیر کشور بکوبد ، بنابراین تصمیم بر قطع همکاری گرفتیم.

سخنگوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز در این رابطه گفته بود که دولت نگاه ویژه ای به واردات خودرو دارد تا بتواند توازنی در بازار خودرو ایجاد کند و قول ورود خودروهای خارجی بیشتر را در کوتاه زمان ممکن داد.

بررسی های انجام شده از نحوه تبلیغات برخی از شرکت های وارد کننده نشان می دهد که بیشتر خودروها ایتالیایی ، ژاپنی ، کره ایی و چینی هستند که به عنوان اولین محموله ورود خودروهای خارجی در نظر گرفته شده اشت.

لازم به ذکر است که تقریبا از سال 1397 ورود خودروهای خارجی به ایران ممنوع شده بود و با پیگیری های وزیر صنعت ، معدن و تجارت دولت سیزدهم بالاخره این قانون 4 ساله لغو شد. این تصمیم باعث افزایش نجومی خودروهای داخلی شد که حتی خیلی از مردم کشور قادر به خرید خودروی داخلی نیستند ، با ورود خودروهای خارجی شاید بازار رقابتی باعث شود در کیفیت و قیمت خودروهای داخلی تاثیری بگذارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار صنعت، تجارت و کشاورزی
پربیننده‌ترین اخبار صنعت، تجارت و کشاورزی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!