يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۰۷
رفاه و تعاون - کد خبر : 13488
سه شنبه، ۰۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

جزییات وام ۱۰۰ میلیونی معتادان بهبودیافته

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره نحوه پرداخت این وام ها گفت: این وامها به صورت خود اشتغالی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد و با بازپرداخت ۷ ساله به فرد معتاد بهبودیافته ای که آماده سازی شغلی را طی کرده، پرداخت می شود.

جزییات وام ۱۰۰ میلیونی معتادان بهبودیافته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، فاطمه رضوان مدنی امروز در نشست صمیمانه سفیران زندگی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سال ۱۳۸۵ تسهیلات کم بهره را در اختیار معتادان بهبودیافته قرار داد، گفت: اما بعد از مدتی متوجه شدیم اینکه تسهیلات کم بهره بدهیم حتی اگر افراد آموزش‌های فنی و حرفه ای هم ببینند، کافی نیست و یک معتاد بدهکار می شود بنابراین از سال ۱۳۹۳ بحث آماده سازی شغلی مطرح شد.
 
وی با اشاره به اینکه  شیوه نامه آماده سازی شغلی تهیه و این شیوه نامه به ادارات کل در سایر استان‌ها ابلاغ شد بر این اساس تمام متقاضیان وام در ابتدا آماده سازی شغلی باید داشته باشند، افزود: بدین صورت که در ابتدا بیاموزند چگونه روی پای خودشان بایستند و آموزش‌هایی در کنار آموزش‌های شغلی دریافت کنند. بعد از پرداخت وام به آنان، با توجه به علاقه و تخصص به کارفرماها معرفی می شدند و وام را دریافت می کردند. این باعث شد این اقدامات بهتر انجام و مشکلات کمتر شود.
 
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در سال گذشته ۹۱۷۸ مورد و در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۹۱۸ مورد وام پرداخت شده است که به صورت خود اشتغالی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد و با بازپرداخت ۷ ساله به فرد معتاد بهبودیافته ای که آماده سازی شغلی را طی کرده پرداخت می شود.
 
رضوان مدنی در ادامه به وام کارفرمایی اشاره کرد و گفت: افرادی که بخواهند معتادان بهبود یافته را به کار گیرند تا حداکثر ۴۰ نفر به آنها وام پرداخت می کنیم. در حال حاضر وام کارفرمایی ۵۰ میلیون تومان است که درصددیم به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر مبلغ ۲ میلیارد تومان به ازای به کارگیری ۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته که البته باید شرایط را داشته باشند، پرداخت می شود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!