يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۰۸
فرهنگ عمومی - کد خبر : 17021
پنجشنبه، ۱۵ دي، ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

جذاب‌ترین شهرهای جهان در سال 2022 مشخص شد

لیستی از زیباترین شهر دنیا منتشر شد که برای دومین سال پیاپی پاریس توانست این عنوان را کسب کند ، نکته جالب توجه در لیست شهری که بیشترین گردشگر را جذب کرده ، دبی در صدر فهرست قرار دارد.

جذاب‌ترین شهرهای جهان در سال 2022 مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از سی‌ان‌ان، اروپا در سال 2022 بیشترین گردشگر را داشته و از همه قاره ها در این موضوع پیشی گرفته است ، این موضوع بر اساس تحقیقات یک شرکت در بریتانیا به نام یورومانیتور (Euromonitor) انجام شده و سی ان ان از اطلاعات منتشر شده از این شرکت گزارشی تهیه کرده است. 

این شرکت هر ساله لیستی از 100 شهر جذاب دنیا منتشر می کند ، مواردی که در این ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد ، عملکرد گردشگری، پایداری، زیرساخت‌ها، سلامت و ایمنی و عملکرد اقتصادی است.

قبل از انتشار ویروس منحوس کرونا در دنیا ، تعداد ورودی های بین المللی به عنوان یک شاخص در نظر گرفته می شد که شهر های آسیایی در صدر این لیست قرار می گرفتن ، شهر هایی مانند هنگ کنگ و بانکوک بیشترین عنوان دار این لیست بودند ، اما در دو سال گذشته شاخص های انتخاب شهر های جذاب دنیا تغییر کرده و لیست 100 شهر جذاب دنیا بر اساس آن منتشر می شود ، برای دومین سال پیاپی پاریس به عنوان جذاب ترین شهر دنیا در صدر این لیست 100 تایی قرار گرفت و نکته جالب توجه این لیست ان است که 10 شهر برتر و اولیه ، 8 شهر از اروپاست.

در این گزارش منتشر شده پایتخت فرانسه را به دلیل عملکرد عالی و مثال زدنی در سیاست جذب گردشگر و جذابیت بصری شهر ، زیرساخت‌های گردشگری و عملکرد گردشگری مناسب به عنوان «بهترین مقصد جهان» در سال 2022 مورد تمجید قرار گرفت ، هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به ایم شهر می روند.  

پس از پاریس ، دومین شهر جذاب دنیا دوبی است ، اما اگر بر اساس شاخص های قبل از کووید شهر های جهان را بررسی کنیم متوجه می شویم که این دبی است که ورودی واقعی بین‌المللی را دارد ، رتبه اول از آنِ این شهر است. ورودی های شهر دبی نسبت به سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته و از 6 میلیون ورودی در سال 2021 به بیش از 12 میلیون ورودی در سال 2022 داشته است . البته برگزاری نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی که از اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ برگزار شد تا حدودی به این امر کمک کرد. این نمایشگاه همه گردشگران را حیرت زده کرد و کشور امارات درآمد زیادی از این نمایشگاه داشت.

با بررسی های مختلف می توان به این موضوع رسید که بعد از پایان یافتن کرونا در سطح جهانی، ورودی‌های بین‌المللی در سال 2022 بیش از ۸۰ درصد از نظر تعداد سفر افزایش یافته است. و شهر های گردشگر پذیر دنیا با از همه گردشگران به خوبی استقبال کردند.

شرکت یورومانیتور در ادامه  اعلام کرد: در حالی که ۲۰۲۲ سال مثبتی برای بخش سفر بود و گردشگران تقریبا از همه جای جهان برای دیدن مناظر دیدنی به کشور ها و شهر های مختلفی سفر کردند اما راه بهبود کامل پس از همه‌گیری طولانی است و حمایت دولت‌ها در همه مناطق حیاتی است. تنها مواردی که می تواند از پیشرفت دوباره گردشگری جلوگیری کند ، افزایش شدید تورم، بدتر شدن شرایط اقتصادی و جنگ در اوکراین، هستند. 

در این لیست 100 تایی تقریبا 40 کشور از اروپا حضور دارند که کشور ایتالیا با شش شهر رکورد دار است و رتبه های بعدی در اختیار اسپانیا با پنج شهر و یونان با چهار شهر است.

لیست 10 شهر جذاب دنیا به شرح زیر می باشد:

1. پاریس فرانسه 

2. دبی امارات 

3. آمستردام هلند 

4. مادرید اسپانیا 

5. رم ایتالیا 

6. لندن انگلیس 

7. مونیخ آلمان

8. برلین آلمان 

9. بارسلون اسپانیا

10. نیویورک آمریکا 

کشور های دیگر اجازه سفر به شهروندانشان به آسیا را نمی دادند و دلیل آن فقط گسترش بیش از حد اپیدمی بود ولی با این حال  شهرهای آسیایی، بزرگ‌ترین جهش‌ها را در عملکرد خود داشتند؛ به عنوان مثال  سنگاپور ۳۰ پله در این فهرست جهش داشته ، از جمله مواردی که به عنوان امتیازات ویژه این شهر که منحصر به فرد است ،  یک مقصد تجاری با مالیات ساده و شمار زیادی از کارمندان ماهر بود که به جایگاه بهتر این شهر کمک زیادی کرده است.

نکته قابل توجه که در رسانه های غربی در سال های گذشته به شدت آن را نادیده گرفته بودند و ضد آن گزارش تهیه می کردند آن است که شهرهای گردشگری واقع در آفریقا و خاورمیانه نیز از نظر سلامت و ایمنی بهترین عملکرد را به ثبت رسانده‌اند ، سالها رسانه های غربی با انتشار مطالبی از جمله پایین بودن بیش از حد امنیت در خاورمیانه و آفریقا سعی در دور کردن شهروندانشان داشتند ولی با پیشرفت کشورهایی مانند امارات ، قطر ، عربستان ، ترکیه و مصر ، خاورمیانه تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی شده و از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

شرکت یورومانیتور گزارش داد که با پیشرفت های ایجاد شده در آسیا احتمالا این قاره شاهد بازگشت گردشگران بیشتر خواهد بود و در سال 2023 رتبه های بالاتری را کسب می کنند ، چه در ورود مسافران بین المللی و چه در خروج آنها از کشور هایشان.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!