يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۲۰
علم و فناوری جهان - کد خبر : 18163
جمعه، ۰۷ مهر، ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

تلگرام بیشتر شبیه سوپر اپلیکیشن می‌شود

پیام‌رسان محبوب تلگرام با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، به اتخاذ یک استراتژی اکوسیستمی نزدیک‌تر شده که یادآور رویکرد سوپر اپلیکیشن وی‌چت است.

تلگرام بیشتر شبیه سوپر اپلیکیشن می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، جنبه‌های خاصی از این اکوسیستم با کمک «بنیاد تُن» (TON Foundation) که شریک رمزنگاری تلگرام است و شرکت تنسنت که مالک وی‌چت است، غیرمتمرکز خواهد بود.

 
تلگرام روی پلتفرمی کار می‌کند که در آن توسعه‌دهندگان شخص ثالث، از بازی‌ها گرفته تا رستوران‌ها، می‌توانند مینی اپلیکیشن‌هایی را برای تعامل با کاربران بسازند. طبق اعلام تلگرام، توسعه‌دهندگان می‌توانند از جاوا اسکریپت برای ایجاد رابط‌های بی‌نهایت انعطاف‌پذیری استفاده کنند که می‌تواند درست داخل تلگرام راه‌اندازی شود و می‌تواند به طور کامل جایگزین هر وب‌سایتی شود.
 
تلگرام برای ساخت این پلتفرم سوپر اپلیکیشن، به شبکه‌ای از شرکای زیرساختی از دنیای فناوری و فضای رمزنگاری از جمله «بنیاد تُن»  متکی است که زمینه بلاک‌چین را برای تلگرام ایجاد می‌کند اما به عنوان یک سازمان مستقل عمل می‌کند.
 
سازمان «بنیاد تُن»  هفته جاری اعلام کرد که با «تنسنت کلود»، شراکتی ایجاد کرده است. در بحبوحه کندی رشد صنعت فناوری چین، شرکت تنسنت تلاش‌های خود را برای توسعه خارج از کشور افزایش داده و در ماه‌های اخیر، کسب‌وکار رایانش ابری این شرکت در کنفرانس‌های فناوری، از جمله کنفرانس‌های رمزنگاری، ظاهر شده است. اگر بازار مینی اپلیکیشن‌های تلگرام مانند همتای چینی خود موفق شود، تنسنت به طور بالقوه می‌تواند از این شراکت سود بزرگی ببرد.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، وی‌چت پیشگام مدل مینی اپلیکیشن در چین است و اکنون به میلیون‌ها نفر در این کشور برای سرویس‌هایی از قبیل پرداخت پول، تحویل غذا، تجارت الکترونیک، تاکسی آنلاین تا تمدید گواهینامه رانندگی، خدمات رسانی می‌کند. با یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز، اکوسیستم مینی اپلیکیشن تلگرام، پتانسیل دسترسی به طیف وسیع تری از کاربران در سراسر جهان را دارد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!