يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۳:۳۵
بهداشت و درمان - کد خبر : 17490
دوشنبه، ۲۱ فروردين، ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

ایمپلنت جدید ، 90 درصد سرطان در موش ها را درمان کرد

دانشمندان ایمپلنت جدیدی ساخته اند که ظاهرا می تواند 90 درصد سرطان را در موش ها درمان کند.

ایمپلنت جدید ، 90 درصد سرطان در موش ها را درمان کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، دانشمندان سیستم باتری قابل کاشتی را توسعه داده‌اند که می‌تواند محیط‌های کم اکسیژن بدن انسان که دارای تومور است را شناسایی کند.

 سیستم ساخته شده توسط دانشمندان شامل یک باتری آب شور با قابلیت شارژ خودکار و یک داروی ضد سرطان به نام تیراپازامین (TPZ) می‌شود.

‌‌

 سیستم دارو رسانی مبتنی بر باتری دانشمندان چینی به جای اینکه مستقیماً سلول‌های سر‌طانی را هدف بگیرد، به محیطی حمله می‌کند که بسیاری از تومورهای سرطا‌‌نی در آن شکل گرفته و رشد کرده‌اند. آن‌ها در مطالعه خود ادعا کرده‌اند که این سیستم نتایج هیجان‌انگیزی در موش‌های دارای سرطان به همراه داشته است.

 این سیستم روی پنج موش آزمایش شده و در چهار مورد از آن‌ها، حجم تومور سر‌طانی پس از دو هفته، 90 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

دانشمندان برای اولین‌بار درحال کار روی درمانی با mRNA هستند که در آزمایش‌ها موفق شده است حساسیت موش‌ها به بادام زمینی را از بین ببرد

 

این درمان از طریق انتقال نانوذرات به کبد عمل می‌کند. درمان حاضر درواقع نه‌تنها توانسته است حساسیت را در موش‌ها معکوس کند، بلکه ابزارهای میکروبیولوژیکی را در اختیار بدن آن‌ها قرار داده است تا جلوی بروز علائم خطرناک در بدن را بگیرند.

 

 محققان برای ساخت این دارو با الهام از واکسن‌های mRNA کرونا، پیام‌رسان RNA را درون یک نانوذره قرار دادند و بعد آن را به کبد رساندند تا به برخی سلول‌ها دستور مقاومت در برابر پروتئین‌های بادام زمینی بدهد. دانشمندان روی کبد تمرکز کردند؛ چون این اندام مقاومت خوبی در برابر مواد خارجی دارد و خانه‌ای برای سلول‌های آنتی‌ژن است.

 

پژوهشگران اطمینان دارند که درمان آن‌ها ظرف سه سال آینده وارد فاز کارآزمایی‌های بالینی می‌شود.

 

براساس اولین بررسی مقایسه‌ای انجام‌شده میان هفت رژیم مختلف برای افراد مبتلا به دیابت، چاقی و یا افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی دارند در مجله «BMJ»، مشخص شد برنامه غذایی مدیترانه‌ای و کم‌چرب می‌تواند تا حد بالایی احتمال مرگ و حمله قلبی را در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی کاهش دهد.

 

این هفت رژیم عبارت بودند از: مدیترانه‌ای، کم‌چرب، بسیار کم‌چرب، چربی اصلاح‌شده، ترکیبی کم‌چرب و کم‌سدیم، اورنیش‌ (رژیم گیاهی، کم‌چرب و شکر تصفیه‌شده) و پریتیکین (رژیم غذایی کم‌چرب و پرفیبر با حذف غذاهای فرآوری‌شده و گوشت قرمز).

 

در این مطالعه که تحت نظر محققانی از ایالات متحده، چین، کانادا، اسپانیا، کلمبیا و برزیل انجام شد، مشخص شد رژیم غذایی مدیترانه‌ای در پیشگیری از مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی، حملات غیرکشنده قلبی و سکته بیشترین اثربخشی مثبت را دارد.

 

برنامه‌های غذایی کم‌چرب نیز برای پیشگیری از مرگ‌ومیر ناشی از حملات قلبی یا غیرکشنده در رتبه دوم بهترین برنامه‌های غذایی جای گرفتند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!