يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۰:۰۱
تحلیل اجتماعی - کد خبر : 13161
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

از تلاش کردن اجتناب می کنید؟ در آینده بیشتر رنج خواهید کشید

زمانی که کار هایتان را به تعویق می اندازید و از تلاش کردن اجتناب می کنید، شما انتخاب می کنید که اکنون کمتر رنج ببرید تا بعدا بیشتر رنج ببرید. برخی اوقات زمان زیادی طول می کشد تا شما آن رنج را تجربه کنید، اما هیچ وقت آن رنج از بین نمی رود.

از تلاش کردن اجتناب می کنید؟ در آینده بیشتر رنج خواهید کشید

ما فقط راجع به رنج حاصل از کم خوابیدن یا تحمل استرس صحبت نمی کنیم. درد های روانی پنهان تری وجود دارد.

به گزارش گروه تحلیل و آینده پژوهی پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، هنگامی که از تلاش کردن اجتناب می کنید و همیشه کارهایتان را به تعویق می اندازید، در انتها ممکن است به این چیز ها پی ببرید:

·       ممکن است که چیز با ارزشی یاد نگرفته باشید که باعث می شود تا انتهای عمر کاریتان در شغلی سخت و بی ثمر مشغول به کار باشید.

·       یا ممکن است که همواره در راحتی بوده و تمام زمانتان را در خانه سپری کرده باشید، که ممکن است بیابید در دهه چهارم زندگیتان و تماما تنها هستید و هیچ دوستی ندارید.

·        یا ممکن است که اعتماد به خودتان را از دست دهید. این موضوع منجر به این می شود که به این باور برسید که توانایی اتمام کار هایی را که برای خود مشخص کرده اید، را ندارید و بنابراین به کلی دست از تلاش می کشید.

حقیقت این است که زندگی سراسر پر از رنج است و در اکثر اوقات این رنج اجتناب ناپذیر است. ما هیچ گاه راجع به این موضوع فکر نمی کنیم.

به 2 دلیل به نظر می رسد که دیگر نیازی نیست تا مردم رنج بکشند:

1.    رنج دور از دید می ماند
تبلیغات، فیلم ها و شبکه های اجتماعی فقط افراد سالم و موفق را نشان می دهند که شکست نمی خورند. این موضوع همیشه در ذهن و فکرمان است و ما دیگر به سختی ها، استرس و درد هایی که دیگران کشیده اند، فکر نمی کنیم. ما فقط نکات خوب را می بینیم.

2.    رنج جنبه ی روانی به خود گرفته است
در چندین قرن اخیر، نیاکان ما میزان رنج فیزیکی که انسان ها متحول می شوند را با کمک اختراعات و پیشرفت ها کاهش داده اند. دیگر نیازی نیست که ما هر روز 12 ساعت به مدت 6 روز در هفته در کارخانه ها کار کنیم تا فقط بتوانیم نیاز های اولیه خودمان را برطرف کنیم و زنده بمانیم. اما وقتی که موضوع رنج ذهنی و روانی باشد، این موضوع اصلا برطرف نشده است.

اگر چه به طور کلی کمتر رنج می کشیم،(مخصوصا رنج فیزیکی و جسمانی) اما درد ها و رنج های دیگری پدیدار شده اند:

1.    مردم به اندازه کافی حرکت نمی کنند و بسیار می خورند. بدنمان از فرم خارج می شود و این باعث مشکلات سلامتی در بلند مدت می شود.

2.    مردم در شبکه های اجتماعی خود را با دیگران که همواره بی نقص و خوشحال به نظر می رسند، مقایسه می کنند. این باعث افسردگی و اضطراب می شود.

3.    مردم دیگر بی حوصلگی را تجربه نمی کنند به خاطر وجود فیلم ها، سریال ها و بازی ها و اینگونه است که دیگر دست به خلق چیزی نمی زنند. دیگر فرصتی برای یادگیری، ساختن و فکر کردن نداریم. این باعث می شود که در بلند مدت حس سکون، نارضایتی و عدم شادی را حس کنیم.

پس چگونه میتوانیم از این درد های روانی طولانی مدت اجتناب کنیم؟

با انتخاب کمی رنج بردن در حال حاضر و رنج نکشیدن در آینده.

در واقعیت، کمی رنج کشیدن مطلوب است و باعث قوی شدن شما می شود.

زمانی که انتخاب می کنید ورزش کنید، انعطافتان بیشتر شده و عضلات بیشتری می سازد که باعث می شود در بلند مدت بدنتان درد کمتری را متحمل شود. اگرچه، هنگامی که انتخاب می کنید در زمان حال رنج نکشید و به جای آن بر روی مبلتان بنشینید و غذا های مضر مصرف کنید، بدنتان هر روز ضعیف تر می شود. علاوه بر درد فیزیکی(کمردرد و غیره)، شما درد روانی را نیز به علت آنکه هر هر روز بدنتان بیشتر از فرم خارج می شود تجربه خواهید کرد.

هنگامی که به تنهایی چیزی را خلق کنید، اگر چه که ممکن است سخت باشد و یا خسته شوید، اما شما همچنین به این کارتان افتخار خواهید کرد و از تلاشتان خشنود خواهید بود و این حس افتخار برای مدت زیادی باقی خواهد ماند.

هنگامی که موضوعی را به صورت گسترده مطالعه می کنید، ممکن است کمی به ذهنتان فشار بیاید، اما در عوض برای آینده بیشتر آماده خواهید شد و اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت که این موضوع باعث خوشحالی شما می شود.

شما قدرت انتخاب دارید. هر روز، می توانید کمی تلاش و رنج را انتخاب کنید و کاری را انجام دهید که به آن افتخار کنید و یا آنکه می توانید راحتی را انتخاب کنید و در نهایت ناراضی و ناراحت باشید.

انتخاب کنید که چگونه می خواهید رنج بکشید.

منبع:  Avoiding effort? You are going to suffer more

حسین قلاب دوز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!