يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۱:۲۰
سه شنبه، ۲۹ فروردين، ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

ارتش چین نظارت کامل بر عبور کشتی های جنگی دارد

فرماندهی جناح شرق ارتش چین عنوان کرد که به خوبی تنگه تایوان را زیر نظر گرفتیم و کشتی های جنگی آمریکایی را تحت نظر داریم.

ارتش چین نظارت کامل بر عبور کشتی های جنگی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، تنش در منطقه شرق آسیا همراه وجود دارد و بنظر میر سد این اخبار در این منطقه تمامی ندارد. در تازه ترین خبر از این منطقه آن است که ارتش آزادی‌بخش خلق چین خبر داد که به خوبی تنگه تایوان را زیر نظر گرفته است و عبور و مرور کشتی های جنگی آمریکایی را کاملا تحت کنترل دارد.

 

«شی یی» سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین دوشنبه (۱۷ آوریل) گفت این فرماندهی از نزدیک عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان در روز گذشته را دنبال کرد و تحت نظر داشت. 

 

به گزارش شبکه سی‌جی‌تی‌ان، این مقام نظامی ارشد چین گفت نیروی دریایی ایالات متحده ترانزیت ناوشکن یواس‌اس میلیوس مجهز به موشک هدایت‌شونده از طریق تنگه تایوان را بزرگ‌نمایی کرد و سپس هشدار داد فرماندهی شرقی ارتش چین برای حفظ قاطعانه حاکمیت و امنیت ملی و صلح و ثبات منطقه در حالت آماده‌باش قرار دارد. 

 

پیش‌تر و در ادامه تحرکات واشنگتن فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوشکن موشک‌انداز این کشور به آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داده بود. فرماندهی آمریکا در ادامه گفت نیروی دریایی ایالات متحده به صورت روزانه عملیاتی را در دریای چین جنوبی انجام می‌دهد.

 

این اقدام ایالات متحده در شرایطی انجام شد که در ماه مارس، مقام‌های چین از ارتش ایالات متحده درخواست کردند تا اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی را متوقف کنند و در آن زمان نیز ناوشکن یواس‌اس میلیوس وارد آب‌های مورد مناقشه جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شده بود.

 

از طرف دیگر، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، اخیراً رئیس‌جمهور تایوان در اقدامی تحریک‌آمیز به آمریکا سفر کرد و با رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

چین که در خصوص این دیدار هشدار داده بود، در واکنش از شنبه هفته گذشته رزمایش گسترده سه‌روزه‌ای را برگزار کرد. ارتش چین در روز پایانی این رزمایش در اطراف تایوان، محاصره دریایی و هوایی این جزیره را شبیه‌سازی کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!