يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403 | Sunday 19th of May 2024
۱۲:۱۳
تحلیل اجتماعی - کد خبر : 12775
يكشنبه، ۰۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۷:۰۰

10 عادت افراد ناموفق که نباید آن ها را تکرار کنید

یک انسان موفق است اگر صبح از خواب بیدار شود و شب به رخت خواب برود و در این میان کاری را که به آن علاقه دارد، انجام دهد...

10 عادت افراد ناموفق که نباید آن ها را تکرار کنید

آیا فکر می کنید که انسانی موفق خواهید بود تنها اگر عادت افراد موفق را تکرار کنید؟ به گزارش گروه تحلیل و آینده پژوهی پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، اگر این مورد درست بود، موفقیت آسان بود. شما از شانش بیشتری برای موفقیت برخوردار هستید، اگر تنها از عادات افراد ناموفق پرهیز کنید.

من تا سن 24 سالگی با هیچ فرد موفقی ملاقات نکرده بودم. من در خانواده ای از طبقه کارگر بزرگ شده ام. بیشتر اطرافیانم انسان هایی ناموفق بودند.

اولین انسان موفقی که ملاقات کردم، یک کارآفرین بود که در دهه پنجم زندگی اش قرار داشت.

هنگامی که اولین کسب و کار درست و حسابی خود را راه اندازی کردم، او یکی از مشتریانم بود.

هنگامی که او را ملاقات کردم، کمی اضافه وزن داشت، بیشتر از آنچه که بتواند بشمارد پول داشت، و همواره خوشحال و شاد بود.

اما نیم دهه پیش همسرش، عشق زندگی اش، را از دست داده بود. ما با هم دوست شدیم. او به من گفت که هرگز نتوانست مرگ همسرش را بپذیرد. اگر چه تراژدی بزرگی را تجربه کرده بود، هم چنان دید مثبتش را نسبت به زندگی حفظ کرده بود و کار های مثبتی انجام می داد.

به معنای واقعی به دیگران اهمیت می داد. باید اعتراف کنم که اولین کسب و کارم حرفی برای گفتن نداشت اما او با این حال به من فرصت همکاری داد.

او همیشه می گفت: "من فقط در تلاشم تا از ناموفق بودن پرهیز کنم". این اولین چیزی بود که از او یاد گرفتم. او می گفت که شما باید آن چیزهایی را که باعث می شود شما ناموفق، ناراحت، فقیر، چاق و احمق شوید را مورد مطالعه قرار دهید. سپس آن چیز ها را از زندگیتان حذف کنید.

تا به امروز، به آن نصیحت عمل می کنم. من مفهوم تلاش در راستای ناموفق نبودن را دوست دارم. چونکه موفقیت چیست؟ بهترین تعریف پس از بهترین تعریفی که می شناسم، از زبان باب دیلن، موسیقی دان مورد علاقه ام است.

"یک انسان موفق است اگر صبح از خواب بیدار شود و شب به رخت خواب برود و در این میان کاری را که به آن علاقه دارد، انجام دهد."

حتما شما مقالاتی را خوانده اید که راجع به عادات افراد موفق بحث می کنند. مشکل این مقالات این است که به شما وعده های مشروط می دهند.

ما باید این طرز تفکر را که "اگر فلان کار را انجام دهید، موفق یا شاد خواهید بود" را رها کنیم. این روش کاملا اثر عکس دارد: شما کاری را که دیگران انجام می دهند انجام می دهید، آنطور که دیگران زندگی می کنند زندگی می کنید. من شاید زیاد راجع به موفقیت ندانم اما مطمئنم که این موفقیت نیست.

آن چیز که در زیر می آید، لیستی از چیز هایی است که نباید انجام دهیم.اگر یکی از این عادت های بد را دارید، نگران نباشید، هیچ کسی بی نقص و کامل نیست. اگر دوتا از این عادتها را دارید، باید نگران باشید.

  1. آنها همیشه حواسشان پرت است

ذات گرایی به تالیف گرگ مکیون یکی از کتاب های مورد علاقه من است. مکیون داستان ملاقاتش با یکی از همکلاسی هایش، چندین سال بعد از فارغ التحصیلی را به اشتراک می گذارد.

دوستش به او گفته بود که بیکار است و از او درخواست کمک می کرد. 20 ثانیه از مکالمه نگذشته بود که دوستش پیامی دریافت کرد و شروع به پاسخ دادن به پیام کرد.

مکیون میگوید: "10 ثانیه گذشت. سپس 20. من فقط ایستادم در حالی که او خشمگینانه در حال ارسال پیام بود."  بعد از 2 دقیقه او بی خیال شد و دوستش را که در حال پیام دادن بود، ترک کرد.

در گذشته یا آینده زندگی نکنید، یا در فکر و نگرانی فرو نروید. اگر فردی که مثال زدیم، در زمان حال بود ممکن بود پیشنهاد شغلی عالی از مکیون دریافت کند.

  1. آنها فقط حرف می زنند

می دانید که چه چیزی بهتر از حرف زدن راجع به کاری است؟ انجام دادنش.

در سال 2010، دریک سیورز یک سخنرانی تد را به نام "اهدافتان را پیش خودتان نگه دارید" اجرا کرد، که در آن با مدارک علمی ثابت کرد که حرف زدن راجع به اهدافتان کارایی تان را پایین می آورد.

همواره در زندگی واقعی و شبکه های اجتماعی دیده ایم که: "من دارم برای ماراتن آماده می شوم" یا "من در حال راه اندازی کسب و کاری هستم"

موضوع جالب طرز عکس العمل مردم است. آنها شما را برای اعلام چیزی تشویق می کنند. بیایید برای لحظه ای مکث کنیم: این که می گویید که می خواهید در ماراتن شرکت کنید با اینکه واقعا در ماراتن شرکت کنید، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

در ذهنتان، این دو چیز خیلی از هم دور نیستند. دریک سیورز میگوید:

"وقتی که راجع به اهدافتان به کسی می گویید و آنها تحسینتان می کنند، اتفاقی می افتد که  روانشناسان آنرا "حقیقت اجتماعی" نامیده اند. ذهنتان به نحوی فکر می کند که شما به هدفتان رسیده اید. و سپس به علت رضایت حاصل، شما انگیزه کمتری برای انجام کار سخت و ضروری را دارید."

کسی باشید که عمل می کند، نه فردی که فقط صحبت می کند.

  1. با بازندگان وقت می گذرانند

با بازندگان وقت بگذرانید تا در نهایت به یکی از آنها تبدیل شوید. این جمله را میتوانید به هر نوع شخصی تعمیم دهید.

میخواهید خوش هیکل باشید؟ با افراد خوش هیکل رفت و آمد کنید. انسان ها از هم انرژی میگیرند.

چه چیزی بهتر است، دوستتان از شما بپرسد که چه زمانی به ورزش می روید یا آنکه چه زمانی برای بار سوم در این هفته برای تفریح به بیرون بروید؟

  1. از همه چی متنفرند

آنها بیشتر از کسانی بدشان می آید که در زندگی موفق هستند. چرا نمیتوانید برای دیگران خوشحال باشید؟

به مردم عشق بورزید، شما را نمی کشد. آنها از همه چی متنفرند. "ای وای، امروز صبح باران بارید و موهام خراب شد. از باران متنفرم."

داشتن یک روز بد طبیعی است. هر کسی هرازگاهی عصبانی می شود، اما اگر همواره از همه چی متنفرید، شما زندگی بدی دارید.

  1. کارهایشان را به تعویق می اندازند

عقب انداختن کار ها چه مزایایی دارد؟ یک بار از استاد دانشگاه ام در خواست کردم که فرصت ارائه مقاله ام را افزایش دهید.

او گفت: "خوشحال میشوم تا مهلت ارائه مقاله ات را تا یک هفته افزایش دهم. تنها چیزی که ازت میپرسم این است: آیا مقاله ات بهتر میشود اگر یک هفته بیشتر بهت مهلت دهم؟ "

جوابم نه بود. پس تمام تلاشم را کردم تا آنرا به موقع تمام کنم. فقط هنگامی کار ها را عقب بیاندازید اگر مطمئن هستید که پس از تاخیر کار بهتری ارائه می دهید.

فایده عقب انداختن کاری چیست اگر خروجی آن کار یکسان است. کارتان را همین الان انجام دهید یا اینکه آنرا بعدا بهتر انجام دهید.

  1. به دیگران گوش نمی دهند

افراد ناموفق، عاشق خودشان هستند. اگر رو راست باشیم، همه ی ما عاشق خودمان هستیم اما اگر ناموفق باشید، تنها خودتان را دوست دارید.

ما به دیگران گوش می دهیم چون برایمان اهمیت دارند. به چه روش دیگر می توانید این اهمیت را نشان دهیم؟ هر کسی میتواند بغل کند، اما هر کسی به شما برای پرسیدن احوالتان زنگ نمی زند.

بپرسید، گوش کنید، اهمیت بدهید، تکرار کنید.

  1. آنها تنبل هستند

هیچ گاه حس و حال انجام کاری را ندارید؟ همه ی ما همچین حسی را تجربه کرده ایم.

حس و حال نداشتن برای رفتن به شام با همسرتان یا خرید یک هدیه برای مادرتان در روز تولدش.

بیایید روراست باشیم، همه ی اینها بخاطر این است که تنبل هستید.

فعال باشید و از روی مبل بلند شید. با خانوادتان، دوستان و یا شریک زندگیتان همکاری کنید. زیبایی زندگی در تجربه های جدید و بدیع است.

هنگامی که تنبل هستید، به خودتان فرصت تجربه چیز های جدید را نمی دهید. هم چنین این باعث آسیب به اطافیانتان می شود.

  1. آنها یاد نمیگیرند

یادگیری یکی از سخت ترین کار هاست. بی دلیل نیست که بسیاری از مردم، هیچگاه کتابی نمیخوانند، هیچ گاه تحصیلشان را به پایان نمی رسانند، یا هیچ وقت از اشتباهاتشان درس نمی گیرند.

اما این را در نظر بگیرید: ما در هیجان انگیز ترین زمان در تاریخ برای کسانی که مشتاق یادگیری هستند، هستیم. دسترسی به اطلاعات هیچ گاه بدین سادگی نبوده است. در گذشته اگر پدرتان کشاورز بود، شما نیز کشاورز می شدید. روال به اینگونه بود.

در عصر حاضر، می توانید هر چه که می خواهید باشید. فقط نیاز است که چگونگی انجام آن را یاد بگیرید.

  1. انسان های خوبی نیستند

به نحوی، مردم فکر می کنند که عوضی بودن جذاب است. صادقانه بگویم، خوب بودن بسیار جذاب تر است. لازم نیست که یک راهب بودایی باشید فقط انسان خوبی باشید.

خوب و خوش برخورد بودن را امتحان کنید، ممکن است چندین دوست جدید پیدا کنید. و اگر در تعریف یک انسان خوب مشکل دارید، پس یک عوضی هستید.

    10.کارها را بدون تمام کردن کنار می گذارند

بدترین را برای آخر نگه داشتم. اگر تنها یک چیز از این مقاله برداشت کرده اید، امیدوارم این باشد:

"بزرگترین ضعف ما در تسلیم شدن است. مطمئن ترین راه برای موفق شدن، همیشه یک بار دیگر تلاش کردن است."

توماس ادیسون

چیزی نیست که بخواهم به این اضافه کنم. چرا یک چیز است: هرگز تسلیم نشوید. 

منبع: Bad Habits of Unsuccessful People

حسین قلاب دوز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 30 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!