شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۶:۱۳
کتاب و ادبیات - کد خبر : 12363
يكشنبه، ۲۱ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

کتاب سایه‌ی هیولا لوح افتخار IBBY را دریافت کرد

کتاب «سایه‌ی هیولا» نوشته‌ی عباس جهانگیریان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لوح افتخار IBBY برای کتاب‌های منتخب سال۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

کتاب سایه‌ی هیولا لوح افتخار IBBY را دریافت کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، لوح‌های افتخار به آثار نویسندگان و تصویرگران کشورهای مختلف برای فهرست کتاب‌های منتخب سال ۲۰۲۰ در دومین روز از کنگره‌ی جهانی ادبیات کودکان IBBY که امسال به میزبانی روسیه در مسکو در حال برگزاری است، اهدا شد.  
 
کتاب «سایه‌ی هیولا» نوشته‌ی عباس جهانگیریان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی شورای کتاب کودک به فهرست افتخار بخش آثار تالیفی دفتر بین‌المللی کتاب نسل جوان IBBY ۲۰۲۰ معرفی شد و در میان دریافت‌کنندگان این لوح افتخار قرار گرفت. 
 
لزوم حفاظت از حیوانات در حال انقراض موضوع اصلی این رمان است که در سال ۱۳۹۵ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود. این اثر در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» خلق شده است و داستان دختری به نام مارال را روایت می‌کند که همراه برادر خود به پارک ملی گلستان می‌رود. در همین حین، فیلم‌سازی به نام افرا با آن‌ها آشنا می‌شود و از مارال می‌خواهد در فیلمی بازی کند. مارال که در ابتدای داستان مشخص می‌شود با پلنگ این جنگل از سال‌ها قبل دوست است این پیشنهاد را می‌پذیرد و از این‌جا داستان دو زندگی در کنار هم روایت می‌شود که رابطه‌ی دوستی مارال با پلنگ و رابطه دوستی لاله با ببر در ۵۰ سال قبل است. 
 
دریافت جایزه‌ هجدهمین دوره‌ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نشان نقره‌ای پنجمین دوره‌ کتاب سال لاک‌پشت پرنده از دیگر افتخارهای این کتاب بوده و رمان «سایه‌ی هیولا» پیش از این نیز نامزد جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بوده است. 
 
کمیته‌ جوایز شورای کتاب کودک به عنوان نماینده‌ی این نهاد بین‌المللی، در این دوره، علاوه بر این اثر در بخش تالیف، «همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند» به ترجمه‌ کیوان عبیدی آشتیانی را در بخش ترجمه و در بخش تصویرگری «چتری با پروانه‌های سفید» با تصاویر غزاله بیگدلو را برای قرار گرفتن در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است. 
 
فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY، براي تجلیل از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کشورهای عضو هر دو سال یکبار بار، از آثار برجسته، برگزیده و تازه منتشر شده‌ ارایه می‌شود. 
 
سی‌وهفتمین کنگره‌ی بین‌المللی ادبیات کودکان پیش از این قرار بود از ۵ تا ۷ سپتامبر ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا، بعد از یک سال، از ۱۰ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در سالن اصلی کتابخانه دولتی کودکان روسیه در شهر مسکو برگزار می‌شود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!