شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۹:۳۹
تحلیل بین الملل - کد خبر : 1290
پنجشنبه، ۲۱ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

ترامپ، رهبری حقیر 5

آزار جنسی؛ افتضاحی که ترامپ را رها نمی‌کند.

ترامپ، رهبری حقیر 5

ملتی بزرگ، رهبری حقیر عنوان کتابی است که توسط بهروز نجف زاده نوشته شده و طی چند ماه آینده نشر خواهد یافت. نویسنده در این کتاب عملکرد 3 ساله دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و تأثیر آن بر مناسبات جهانی و همچنین عواقبی که برای کشور و مردم آمریکا در پی داشته است، را مورد تحلیل قرار داده است. در اینجا ما بنا داریم گزیده¬ای از فصل¬های این کتاب را به صورت جداگانه در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم. 

 
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 1
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 2
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 3
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 4

رکورد دار افتضاح و رسوایی اخلاقی!

چکیده: 

ترامپ هیچ ابایی ندارد که از روابط آزاد جنسی سخن بگوید. او با دوستانش در دفتر خود شوخی های جنسی می کند در حالی که همسران آنها مشغول شنیدن این مکالمات هستند.

آزار جنسی؛ افتضاحی که ترامپ را رها نمی‌کند. این جمله و جملات مشابه آن تیتر رسانه های مختلف، هنگام انتخابات 2016 و حتی بعد از آن بود. البته این داستان، طرح دوباره یک اتهام قدیمی بود؛ چرا که اکثر این موارد در سالیان گذشته رخ داده بود. 

در ماه های آغازین ریاست جمهوری دونالد ترامپ چند زن از وی به خاطر آزار جنسی شکایت کردند اما ترامپ توانست با تهدید آنها را از پیگیری شکایت منصرف کند. ماجرا از این قرار بود که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهور ی آمریکا، ۱۲ زن مدعی شدند که ترامپ اقدام به آزار جنسی آنها کرده است. یکی از این افراد شکایتی را نیز علیه ترامپ مطرح کرد اما بعد از مدتی از پیگیری شکایت خود صرف نظر کرد. ترامپ در آن زمان با رد کردن تمامی اتهامات تهدید کرده بود که بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات، این زنان را تحت تعقیب قرار خواهد داد. 

 

ماجرای خانم سامر زِرووس

خانم سامر زِرووس علیه دونالد ترامپ به اتهام افترا و تهمت شکایت کرد. سامر زِرووس مدعی است که در سال ۲۰۰۷ زمانی که برای مصاحبه استخدام در یک برنامه تلویزیونی در یک هتل با ترامپ دیدار کرده از سوی وی مورد آزار جنسی قرار گرفته است.در واکنش به این اتهام، ترامپ او را دروغگو خوانده، ادعاهایش را رد کرده و گفته که هرگز زِرووس را به اتاق هتلش دعوت نکرده و اتفاقاتی که او گفته هرگز رخ نداده است.

ماجرای خانم جین دو

یکی از زنانی که علیه ترامپ شکایت کرد فردی بود که خود را «جین دو» معرفی کرده و مدعی شد که وقتی ۱۳ سال داشت از سوی ترامپ مورد آزار جنسی قرار گرفته است. اما وی بعداً از پیگیری شکایت خود صرف نظر کرد.

وکیل این زن اعلام کرد که موکلش نامه های تهدید آمیز بسیاری دریافت کرده است. روزنامه گاردین با استناد به سخنان وکیل مدافع این زن که خود را با نام مستعار «جین دو» معرفی کرده در این رابطه نوشت، قربانی این پرونده با نام مستعار جین دو که پیش از این طی شکایتی ادعا کرده بود هنگامی که تنها ۱۳ سال داشت از سوی دونالد ترامپ مورد تجاوز قرار گرفته بود، شکایت خود را علیه نامزد حزب جمهوریخواهان ریاست جمهوری آمریکا پس گرفت

ماجرای خانم نی نی لاکسونن

نی نی لاکسونن که به عنوان دختر شایسته (ملکه زیبایی) فنلاند در رقابت های دختر شایسته سال شرکت کرده بود، ترامپ را به سوء استفاده جنسی از خود در سال ۲۰۰۶ میلادی در جریان یک مراسم عکسبرداری شخصی متهم کرد. وی دوازدهمین زنی بود که ترامپ را به سواستفاده جنسی متهم می کرد.

با گسترش دامنه سواستفاده های اخلاقی و جنسی دونالد ترامپ، از زنان و دختران جوان، دستگاه قضایی آمریکا از همکاران پیشین ترامپ که در کارزار انتخاباتی وی فعال بودند، خواست که بدون استثناء، تمامی مدارک دال بر اعمال آزار جنسی زنان توسط ترامپ را به دادگاه عالی ایالت نیویورک ارایه کنند.

هیچ کس سخنان جنجالی دونالد ترامپ را که سال 2016ویدئوی آن منتشر شد فراموش نکرده است. سخنانی رکیک نسبت به زنان که در سال ۲۰۰۵ ضبط شده و به گفته ترامپ چیزی جز «حرف‌های عادی مردانه در اتاق رختکن» نبوده است.

در این ویدئو که روزنامه واشنگتن‌پست آن را منتشر کرد، صدای ترامپ شنیده می‌شود که با لحنی مغرور به بیلی بوش، مجری یک برنامه تلویزیونی، می‌گوید

«وقتی آدم ستاره باشد، می‌تواند هر کاری خواست با زن‌ها بکند و حتی اندام (شرمگاه) آنها را به چنگ بگیرد.»

داستان 130 هزار دلار

در اواسط ماه فوریه سال 2018 درست چند روز پس از یکسالگی حضور ترامپ در کاخ سفید، نیویورک تایمز به نقل از «مایکل کوهن» وکیل ترامپ خبر داد که به دستور ترامپ ۱۳۰ هزار دلار به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌هاي مستهجن آمریکایی، جهت ممانعت از افشای روابط غیراخلاقی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با وی، پرداخت شده است. افشای این ماجرا، موجب جنجال در رسانه های آمریکا شد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سه توئیت متوالی تصدیق کرد که به مایکل کوهن وکیل شخصی خود، حق السکوت درباره استورمی دانیلز هنرپیشه فیلمهای غیراخلاقی را بازپرداخت کرده است. این درحالی است که ترامپ تا قبل از آن، از هر گونه پرداخت پول به این هنرپیشه فیلمهای غیراخلاقی اظهار بی اطلاعی می کرد. 

پیش از افشاگری رسواکننده فوق، استیو بَنِن مشاور ارشد سابق ترامپ طی گفتگویي تاکید کرده بود که وکیل ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری، برای مخفی ماندن روابط نامشروع وی به ۱۰۰ زن پول‌هایي را پرداخت کرده است. حتی اگر فرض بگیریم عدد 100 نفر مبالغه آمیز باشد، ولی 17 نفر از زنانی که علناً از این موضوع پرده برداشته اند، به شرح ذیل می باشند:

 

۱-جسیکا لیدز، ۱۹۸۰ 

 

۲-ایوانا ترامپ، ۱۹۸۹

 

۳-کریستین اندرسون، اوایل دهه ۹۰ میلادی

 

۴-جیل هارث، ۱۹۹۳ 

 

۵-وندلا کیرسبوم، ۱۹۹۳ 

 

۶-لیزا بوین، 1996

 

 

۷-چهار نوجوان دختر شایسته (ملکه زیبایی) آمریکایی، ۱۹۹۷ 

 

۸-تمپل تاگارت از نامزدهای پیشین در رقابت دختر شایسته (ملکه زیبایی) ۱۹۹۷ 

 

۹-کتی هلر، ۱۹۹۷ 

 

۱۰-بریجت سالیوان، دختر شایسته (ملکه زیبایی) آمریکایی، ۲۰۰۰ 

 

۱۱-تاشا دیکسن، دختر شایسته (ملکه زیبایی) ۲۰۰۱ 

 

۱۲-میندی مک گیلیوری، ۲۰۰۳

 

۱۳-لیندسی لوهان، ۲۰۰۴

 

۱۴-راشل کروکز، ۲۰۰۵ 

 

۱۵-ناتاشا استونیوف،‌۲۰۰۵ 

 

۱۶-سامر زوروس، ۲۰۰۷ 

 

۱۷-کاساندرا سیرلس، دختر شایسته (ملکه زیبایی)  ۲۰۱۳ 

 
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 1
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 2
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 3
بشتر بخوانید :   ملتی بزرگ رهبری حقیر 4

نظر مردم آمریکا درباره رسوایی‌های جنسی ترامپ چیست؟

به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی انتشار یافته از سی ان ان نشان داد از هر 10 آمریکایی بیش از 6 نفر آنها معتقدند که اتهامات جنسی مطرح شده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صحت دارند. بر اساس این نظرسنجی، 61 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند گزارش‌های منتشر شده درباره فساد اخلاقی و اتهامات جنسی رئیس جمهور آمریکا حقیقت دارد. این در حالیست که فقط 32 درصد اعلام کردند این اخبار کذب است. همچنین 63 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که اتهامات جنسی ترامپ باید در کنگره مورد بررسی قرار گیرد و 36 درصد با انجام تحقیقات درباره فساد اخلاقی ترامپ مخالفت کردند.

ترامپ هیچ ابایی ندارد که از روابط آزاد جنسی سخن بگوید. او با دوستانش در دفتر خود شوخی های جنسی می کند در حالی که همسران آنها مشغول شنیدن این مکالمات هستند. 

در کتابهایی که طی سالهای اخیر پیرامون این جنبه از شخصیت ترامپ نوشته شده، مسائلی مطرح شده که اوج بی‌عفتی یک فرد آن هم در حد رئیس جمهور یک کشور غربی متمدن را به تصویر کشیده¬اند. رفتارهایی که به علت ضدیت با هنجارهای اجتماعی، حتی بازگو کردن آنها نیز جایز نمی¬باشد. 

 

 

 

بهروز نجف زاده

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!