شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۳:۲۲
حوادث و انتظامی - کد خبر : 17170
دوشنبه، ۱۰ بهمن، ۱۴۰۱ - ۶:۰۰

اعلام آماده باش ارتش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان در خوی

با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش ، تمامی نیروهای ارتش در پادگان های اطراف شهرستان خوی و همینطور بیمارستان‌های امام علی(ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳ منطقه ارومیه ، برای امداد و کمک رسانی به مردم ، به حالت آماده باش درآمدن.

اعلام آماده باش ارتش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان در خوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم پزشک حبیب صدر، رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در رابطه با اعلام آماده باش ارتش در جهت کمک به مردم خوی گفت : بعد از اطلاع از وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی ، به دستورامیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش بیمارستان‌های امام علی(ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳ منطقه ارومیه تا اطلاع ثانوی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

امیر حبیب صدر در ادامه افزود : هم اکنون در حال گردآوری اکیپ‌های امداد و درمان متشکل از متخصصین، نیروهای امدادی و همچنین بیمارستان و اتاق عمل سیار نیز هستیم که به محض تکمیل به منطقه زلزله زده اعزام می شوند.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت : آمادگی داریم تا با تمام توانمان بنا بر درخواست و نیاز مسئولان ستاد بحران استان به مردم منطقه کمک رسانی کنیم.

وی افزود ، بیمارستان های صحرایی ارتش هم در خود خوی و هم در اطراف خوی برپا خواهد شد و به مردم استان از دو سو کمک رسانی خواهد شد ، مجبوریم در نقاط مختلف بیمارستان صحرایی دایر کنیم چرا که احتمال دارد باز هم زمین لرزه های دیگر هم رخ دهد.

همینطور در ادامه امداد رسانی های ارتش باید گفت که سربازها و نیرو های متخصص منطقه تحت نظر ارتش نیز علاوه بر نیروهای امدادی و پزشکی اعلام آماده باش داده اند.

در همین راستا امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش در رابطه با زمین لرزه 5.9 ریشتری شهرستان خوی و با اشاره به اینکه که به تمامی یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی این قرارگاه اعلام آماده باش کامل داده اند، گفت: تیپ های 246 سلماس و 321 مرند و همینطور گروه 433 مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که یکی از گروه های دارای ادوات سنگین برای مقابله با بلایای طبیعی  را در اختیار دارند ، به طور کامل در حالت آماده باش هستند و قرار است در قالب تیم های مختلف به منطقه اعزام شده تا به مردم زلزله زده شهرستان خوی کمک رسانی کنند.

امیر سرتیپ علی حاجیلو در ادامه افزود: در همان ساعات اولیه و با تایید مقیاس زلزله از سوی کارشناسان شهرستان ، فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه ، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان را به سرعت به منطقه اعزام کردند و تا به این لحظه اطلاع دارم که در ساعات آتی قرار است بیمارستان های صحرایی ارتش در اطراف شهر خوی احداث شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش در پایان اطلاع داد : در تماسی که با معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی داشتم ، اعلام کردم که قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در آمادگی صددرصدی است و همین الان در حال اعزام به منطقه می باشد و در آخرین وضعیت که منطقه را بررسی کرده ایم،  دستورات لازم را داده ام.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!