شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۵:۲۷
شنبه، ۰۶ شهريور، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اعزام زائران به کربلا به صورت مشروط

اجباری کردن واکسن برای زائران اربعین از سوی وزارت بهداشت عراق در حال پیگیری است و برخی نیز معتقدند تمام زائران خارجی و‌ داخلی برای حضور در پیاده‌روی اربعین باید واکسینه شوند و دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.

اعزام زائران به کربلا به صورت مشروط
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری موج، دولت عراق‌ پس از برگزاری جلسات متعدد در آستانه اربعین حسینی درباره وضعیت حضور زائران در این کشور تصمیم‌گیری کرد. مقرر است امسال دولت عراق به صورت محدود زائران خارجی را پذیرش کند.
 
طبق این گزارش تاکنون پذیرش پنج هزار زائر از هر کشور مطرح شده است. البته این تعداد هنوز به قطعیت نرسیده و قرار است برای برخی کشورها تعداد زائران پذیرش شده افزایش یابد و با توجه به مذاکرات ایران و عراق، ممکن است تعداد زائران ایرانی در اربعین سال جاری از سوی دولت عراق افزایش یابد.
 
عراق در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، از پذیرفتن زائران خارجی خودداری کرد البته حدود‌ دو روز قبل از اربعین حسینی از پذیرش محدود زوار خبر داد. که ایران به دلیل شرایط زائری را اعزام نکرد. البته برخی کشورها همچون کویت تعداد محدودی زائر همزمان با اربعین به عراق اعزام کردند.
 
استاندار کربلا در روزهای اخیر از لزوم داشتن کارت واکسیناسیون برای ورود به کربلا در اربعین حسینی خبر داده بود که برخی افراد آن را تکذیب کردند. اما وزارت بهداشت عراق درحال پیگیری اجباری کردن واکسن برای زائران اربعین است.
 
برخی معتقدند تمام زائران خارجی و‌ داخلی برای حضور در پیاده‌روی اربعین باید واکسینه شوند و دو دز واکسن را تزریق کرده باشند.
 
از دیگر اقدامات دولت عراق برای تشرف زوار خارجی به کربلا، می توان به صدور ویزای ۱۵ روزه برای اربعین اشاره کرد در صورتی که  پیش از این ویزای یک ماهه به زائران می‌داد.
 
 طبق تفاهم‌نامه ایران و‌ عراق ویزا در اربعین حذف شده است، البته با توجه به شرایط موجود باید منتظر تصمیم گیری دولت عراق و همچنین ستاد مرکزی اربعین درباره لغو‌ویزای اربعین و تعداد پذیرش زائران باشیم.
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!