شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۷:۰۴
زنان و جوانان - کد خبر : 12426
سه شنبه، ۲۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

استفاده از نسل جوانان، لازمه تحقق آرمان های انقلاب است

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توانایی جوانان در پیشبرد اهداف جامعه، استفاده از نسل جوان را از شروط لازم برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

استفاده از نسل جوانان، لازمه تحقق آرمان های انقلاب است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل ازایرنا، روح‌الله اسدی ضمن بیان ضرورت بررسی حضور و بکارگیری جوانان در جامعه از منظرهای متعدد، گفت: از منظر دینی به عنوان یک تکلیف دینی، از منظر انقلابی به عنوان شرط لازم برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و از منظر اخلاقی یک تکلیف انسانی برای نسل‌های آینده است.
 
وی برتوانایی نسل جوان در پیشبرد اهداف جامعه تاکید کرد و افزود: جوانان در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی خلاقیت و ابتکار نشان می‌دهند،به دلیل محافظه‌کار نبودن موجب سبب پیشرفت و ترقی جامعه می شوند.
 
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، جوان‌گرایی را به شایسته‌سالاری تعبیر کرد و ادامه داد:  این رویکرد با مفهوم «آقازاده بودن» متفاوت است و بر این اساس استفاده از ظرفیت‌ها باید براساس شایسته‌سالاری، عقلانیت و منطق اتفاق افتاده و از تجربیات مدیران سابق نیز استفاده شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مدیران متولد نمی‌شوند، باید آنها را تربیت کرد و پرورش داد اظهار کرد: این اقدام نیازمند یک برنامه منظم و سیستماتیک و در حقیقت استفاده از علم مدیریت است. منابع انسانی، ثروت واقعی یک جامعه بوده و بنابراین برای تربیت و پرورش مدیران آینده باید برنامه جانشین‌پروی و مدیریت استعداد در قالب یک فرآیند پویا در کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
اسدی با بیان اینکه در حقیقت رویکرد جوان‌گرایی باید براساس یک مدل منطقی در سازمان‌های دولتی پیاده‌سازی شود، عنوان کرد: استفاده از شیوه غلط در رویکرد جوان‌گرایی نه تنها موجب اصلاح ساختارها نمی‌شود، بلکه جامعه اجتماعی را از بین می برد. بر همبن اساس باید مفهوم جوان‌گرایی به طور دقیق مشخص شود و نباید صرفا محدود به تعیین یک بازه سنی باشد.
 
 وی همچنین بر ادغام جوان گرایی و استفاده از تجارب گذشته تاکید کرد و گفت: یک جوان در صورت فقدان تجربه کافی و همچنین طی نکردن سلسله مراتب مربوطه می‌تواند در سطح فردی و اجتماعی آسیب‌رسان نیز باشد.  
 
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: نسل جوان برای حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب باید مطالبه‌گر باشد، مسئولیت‌پذیر، باایمان، متعهد، ثابت قدم و جانشین‌پرور بوده و افق مشخص، استقامت و شناخت صحیحی از صحنه‌های اجتماعی داشته باشد.
 
وی همچنین بر مشخص شدن ابعاد مطالبه گری، شیوه ابراز آن و استفاده از مرجع این مطالبات برای نسل جوان نیز تاکید کرد و افزود: جوانان باید در نظر داشته باشند که موضوع مطالبه‌گری کنش‌محور است و منفک از مسئولیت‌پذیری و تعهد اجتماعی نیست.  
 
اسدی حضور نسل جوان و انقلابی در صحنه را یکی از پیش‌نیازهای اساسی در اهداف انقلاب و دستیابی به تمدن اسلامی برشمرد که در بیانیه گام دوم انقلاب هم مورد تاکید قرار گرفته است.
 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!