شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۹:۳۹
ایران - کد خبر : 16479
شنبه، ۱۲ شهريور، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

آمریکا پایان تحقیقات ناظر آژانس بین المللی در ایران را نپذیرفت

به گفته یک دیپلمات غربی، کاخ سفید روز جمعه گره زدن احیای توافق هسته‌ای سال 2015 را با بسته شدن تحقیقات توسط ناظر هسته‌ای سازمان ملل را رد کرد.

آمریکا پایان تحقیقات ناظر آژانس بین المللی در ایران را نپذیرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ایران روز پنجشنبه آخرین پاسخ خود را به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافقی که بر اساس آن برنامه هسته‌ای خود را در ازای رهایی از تحریم‌های اقتصادی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل محدود کرده بود، ارسال کرد.

به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، در سال 2018 از توافق خارج شد و تحریم های ایالات متحده را مجدداً اعمال کرد، که باعث شد ایران شروع به نقض محدودیت های هسته ای توافق کند که وحشت ایالات متحده، اعراب و اسرائیل را برانگیخت.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به این توافق که رسماً به عنوان برنامه جامع مشترک شناخته می شود، گفت: «نباید هیچ شرطی بین اجرای مجدد برجام و تحقیقات مربوط به تعهدات قانونی ایران ذیل معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای وجود داشته باشد».

ژان پیر به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقر در وین درباره آثار اورانیوم یافت شده در سه محل اعلام‌نشده ایران اشاره می‌کرد.

حل و فصل به اصطلاح تحقیقات پادمانی برای آژانس سازمان ملل حیاتی است، که به دنبال اطمینان از این موضوع است که طرف های معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای، مخفیانه مواد هسته ای را که می توانند برای ساختن سلاح استفاده کنند، جابجا نمی کنند.

یک مقام ارشد ایالات متحده در 23 اوت گفت که ایران اساساً برخی از موانع اصلی احیای توافق 2015 از جمله برجام را کنار گذاشته است، اما به نظر می رسد این موضوع جزو انها نبوده است.

یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود، روز جمعه گفت که ایران در آخرین پاسخ خود، که تهران آن را سازنده توصیف کرد، دوباره این موضوع را مطرح کرده است.

وزیر امور خارجه ایران این هفته گفت آژانس بین المللی انرژی اتمی باید «تحقیقات با انگیزه سیاسی» در مورد فعالیت هسته ای تهران را کنار بگذارد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!