شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۶:۵۲
کرونا - کد خبر : 15533
يكشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

آمار قربانیان کرونا در آمریکا 900,000 نفر را رد کرد

بر اساس داده‌ها، همه‌گیری ویروس کرونا روز جمعه به نقطه عطف جدیدی در ایالات متحده رسید و تعداد کل تلفات ناشی از کووید-19 در این کشور از 900000 فراتر رفت.

آمار قربانیان کرونا در آمریکا 900,000 نفر را رد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آخرین آمار نشان دهنده افزایش بیش از 100000 نفری تلفات ناشی از کووید-19 در ایالات متحده از 12 دسامبر است؛ که همزمان با افزایش ابتلا ها و آمار بستری شدن در بیمارستان ناشی از سویه بسیار مسری امیکرون، می باشد.

به نقل از رویترز، شواهد اولیه نشان داده است که امیکرون اگرچه بسیار عفونی‌تر است؛ اما معمولاً نسبت به سویه های قبلی ویروس مانند دلتا، باعث بیماری خفیفتری می‌شود. اما حجم انبوه موارد ابتلا به این سویه، باعث افزایش آمار بستری شدن در بیمارستان شد؛ که بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را در هفته های اخیر، تحت فشار قرار داده است.

کارشناسان گفته اند که اکثر بیماران امیکرون که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، افراد واکسینه نشده و افرادی با سایر بیماری های مزمن زمینه ای هستند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که امیکرون ممکن است نسبت به کشورهای دیگر با جمعیت کلی جوان‌تر، مانند آفریقا، به ایالات متحده ضربه سختتری زده باشد.

از روز جمعه، طبق آمار رویترز از داده های گزارش شده دولتی، تعداد کل جان باختگان آمریکایی بر اثر کووید-19 از زمان شناسایی اولین موارد در ایالات متحده در اوایل سال 2020 به حداقل 904228 نفر رسیده است که بیشتر از کل جمعیت داکوتای جنوبی است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش با یک بیماری همه‌گیر روبه‌رو شده است، بیماری ای که به دلیل امتناع بسیاری از واکسن زدن به خطری جدی تر تبدیل شده است، از این فرصت برای تشویق مردم به تزریق واکسن استفاده کرد.

وی در بیانیه ای گفت: «حدود 250 میلیون آمریکایی حداقل یک واکسن دریافت کرده اند و ما جان بیش از یک میلیون آمریکایی را در نتیجه واکسیناسیون، نجات داده ایم.»

بایدن در آستانه مراسم تحلیف خود در ژانویه 2021، مراسم یادبود ملی را برای ادای احترام به 400000 آمریکایی که در آن زمان بر اثر کووید-19 جان باختند، برگزار کرد.

آخرین آمار منتشر شده، به عنوان بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-19 توسط هر کشوری است و پس از آن روسیه، برزیل و هند با بیش از 1.8 میلیون مرگ در مجموع، قرار دارند. از نظر درصد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نسبت به جمعیت، ایالات متحده در رتبه بیستم قرار دارد و بسیار پایین تر از دو کشور اول، پرو و روسیه است.

ارقام رویترز نشان می دهد، با این وجود، به نظر می رسد نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-19 در ایالات متحده با کاهش موج امیکرون در حال کاهش است. میانگین هفت روزه برای دو روز متوالی به 2592 کاهش یافت، در حالی که در موج اخیر ابتلاها، میانگین اوج آن 2674 بود. در مقایسه، اوج موج دلتا در ژانویه 2021 به طور متوسط 3300 مرگ در روز بود.

برخی از مقامات بهداشت عمومی گفته اند که با کاهش شیوع امیکرون و کاهش بستری شدن در بیمارستان، همه گیری، ممکن است وارد مرحله جدیدی در ایالات متحده و سایر نقاط شود.

به عنوان مثال، در ایالت آیووا، فرماندار روز جمعه اعلام کرد که اعلامیه فاجعه بهداشت عمومی و اقدامات ایمنی ویژه همراه با آن، در 15 فوریه منقضی می شود.

فرماندار کیم رینولدز در توییتی نوشت: «آنفولانزا و سایر بیماری‌های عفونی بخشی از زندگی روزمره ما هستند و ویروس کرونا را می‌توان به طور مشابه مدیریت کرد.»

در سطح ملی، موارد تایید شده کووید-19 اکنون به طور میانگین روزانه 354000 نفر است که نیمی از آن چیزی است که دو هفته پیش گزارش شده بود و نسبت به اوج خود در 15 ژانویه با 806000 ابتلا در روز، کاهش یافته است.

طی هفت روز گذشته، ایالت هایی که بیشترین موارد جدید سرانه را گزارش کردند آلاسکا، کنتاکی، ایالت واشنگتن، کارولینای جنوبی و داکوتای شمالی بودند.

تعداد بستری‌های فعلی کرونا در ایالات متحده در روز پنج‌شنبه به 117000 نفر رسید در حالی که اوج آن در 20 ژانویه نزدیک به 153000 نفر بود.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!