شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۹:۱۳
ازدواج و خانواده - کد خبر : 11046
يكشنبه، ۲۷ تير، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

آسیب شناسی موانع ازدواج بسیار ضروری است

طبق اظهارات يكي از مشاوران زنان و خانواده موانعی نظیر تجملات، جهیزیه و حتی مهریه سدی بر سر راه ازدواج جوانان است و آسیب شناسی این موارد بسیار ضروری است.

آسیب شناسی موانع ازدواج بسیار ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا وطن خواه،  طي گفگویی رادیویی، درباره انتظارات از ازدواج در شرایط کنونی و اقداماتی که باید در این خصوص انجام شود، اظهار کرد: سیاست گذاری‌ها در زمينه ازدواج بايد بر مبناي برنامه‌هاي هفته ازدواج  پیش برود تا همچون گذشته، شادی و نشاط در جامعه حكمفرما شود.
 
وي با اشاره به اينكه پيش از اين شاهد پیوند ازدواج‌های جوانانمان بودیم گفت: اما الان با وجود برخی از موانع به عنوان عرف جامعه نظیر تجملات، جهیزیه و حتی مهریه باعث شده ایم که سدی سر راه ازدواج جوانان قرار بگیرد و این موضوع جای نگرانی دارد.
 
مشاور و دکترای مطالعات زنان خانواده با بیان اینکه به عنوان شیعیان و پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) مي‌توانيم سبک و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) را  در مسیر زندگی خود قرار دهیم، اظهار کرد: باید  تلاش كرد تا آمار ازدواج ما روز به روز افزايش يابد و نتیجه آن باید ازدواج و استحکام خانواده‌ای باشد که زوج با عشق و آرزو آن را شروع می‌کنند، اما این مهم انجام نشده است. لذا آسیب شناسی این موارد بسیار ضروری است اما باید بدانیم که نیاز به زمان زيادي دارد.
 
وطن خواه تصریح کرد: پيرو این موضوع، باید نكاتي مورد توجه قرار گيرد، یکی این که توجه جوانانمان را به آموزه‌های ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع)  جلب کنیم و بتوانیم روی این موضوع تمركز و سیاست گذاری کنیم که چه مسائل و آموزه‌هایی از ازدواج و سبک زندگی این عزیزان می‌تواند برای جوانان ما راهگشا باشد. مثلا در مطالعات اين حوزه زیبایی‌هايي وجود داشت نظير کمک‌های خیرین برای تامین مسکن امیرمومنان حضرت علی (ع)  به عنوان داماد، درصورتي که ما بعضا بد می‌دانیم که حتی بخواهیم دستمان را به سمت کسی جلو ببریم. در شرايط كنوني وجود خیرین براي تسهیل ازدواج می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
وي از ديگر نكات قابل توجه به تغيير معيارها اشاره كرد و در اين زمينه اظهار داشت: امروز، نخستین سوالی که از خواستگار فعلی می‌پرسیم این است که امکانات شما چیست؟ و درواقع، از تقوا، ایمان و کیفیت اعتقادی بین دو طرف کمتر سوال می‌شود.
 
اين مشاور خانواده در ادامه به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج اشاره داشت و گفت: مشاوره پیش از ازدواج موضوع بسیار مهمي است كه متاسفانه بسیار مورد غفلت واقع شده است. طرح مشاوره پیش از ازدواج حدود ۱۵ سال پیش به مجلس ارائه شد که واقعا به عنوان یک امر ضروری باید مثل بسياري چیز‌های دیگر تصویب و کفیت ارتباط میان پسر و دختر بررسی شود.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!