شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۰۹:۱۱
دولت - کد خبر : 16878
يكشنبه، ۲۰ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

همایش ملی ارتقای شفافیت با حضور سران قوا برگزار شد

رئیس جمهور بیان کرد: هر اطلاعاتی که ممکن است در جنگ دشمن مورد استفاده قرار گیرد، در حوزه ممنوعه است و همچنین اطلاعات زندگی شخصی افراد؛ اما اطلاعاتی که در فضای عمومی جامعه وجود دارند به ویژه در خصوص تصمیم گیری‌های کشوری باید بصورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

همایش ملی ارتقای شفافیت با حضور سران قوا برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در همایش ملی ارتقای شفافیت در حضور دیگر سران قوا، اصل شفافیت را اصلی ریشه دار در فرهنگ دینی و اسلامی ایران خواند و بر لزوم در جریان قرار دادن مردم در خصوص گردش اطلاعات، قراردادها و پیمان‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد.

با این حال رئیس جمهور اشاره کرد که هر اطلاعاتی که ممکن است در جنگ دشمن مورد استفاده قرار گیرد، در حوزه ممنوعه است و همچنین اطلاعات زندگی شخصی افراد؛ اما اطلاعاتی که در فضای عمومی جامعه وجود دارند به ویژه در خصوص تصمیم گیری‌های کشوری باید بصورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیسی، شفافیت را از ویژگی‌های ابتدایی مجلس دانست و خاطرنشان کرد که تصمیم گیری های مجلس همواره  بصورت شفاف به اطلاع مردم رسیده است.

رئیسی همچنین در خصوص پروسه دادگاه گفت زمانی که مجرم بودن متهم روشن شد، قانون حکم به شفافیت دادگاه داده است مگر اینکه بنا به مسائلی بر اساس تصمیم قاضی، خلاف آن در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد که شفافیت امکان رقابت برابر را برای همه بوجود می‌آورند و همگی را وادار می‌کند که بهترین خود را ارائه دهند.

رئیسی در ادامه بر لزوم اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه ها تأکید کرد و در خصوص لزوم هوشمندسازی گفت: گام‌های خوبی برای شکل گیری دولت هوشمند برداشته شده است. سامانه جامع تجارت از بخش‌هایی است که حتماً می‌تواند از فسادهای احتمالی در فرآیند کار تجاری جلوگیری کند و زنجیره تولید تا مصرف اگر بر اساس سامانه‌های فعال انجام شود از بسیاری از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه به سامانه صدور الکترونیک نسخه و سامانه جامع تجارت اشاره کرد و این دو سامانه را از موفقیت های دولت در حوزه افزایش شفافیت دانست و اشاره کرد که با چنین اقداماتی 3 میلیون نفر به مودیان مالیاتی اضافه شده است که قدم بزرگی ست چراکه فرار مالیاتی، یکی از مشکلات اصلی کشور است.

رئیس جمهور سپس با اشاره به اهمیت شفافیت در مبارزه با فساد و افزاایش اعتماد اجتماعی و همچنین لزوم همکاری ارگان‌ها با بازررسان داخلی و خارجی، گفت: نباید مدیری در مقابل فساد حساسیت نداشته باشد بلکه باید حساس باشد و اجازه ندهد کوچک‌ترین فساد در مجموعه مدیریتی او لانه کند.

رئیس جمهور در ادامه شرط حکومت را مبارزه با فساد دانست و تصریح کرد که تمامی همکاران دولت چنین روحیه‌ای دارند؛ چراکه دولت هیچگونه فسادی را تحمل نمی‌کند.

رئیسی سپس به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دزد دزد گفتن برای مردم اطمینان ایجاد نمی‌کند» اشاره کرد و گفت: وظیفه ما به عنوان دستگاه اجرایی آن است که به مردم اطلاع بدهیم.

رئیس جمهور در پایان با تأکید بر لزوم ذکر اصل شفافیت در برنامه هفتم توسعه و منافع این موضوع برای همه‌ی جامعه بیان کرد: باید به مردم اطمینان دهیم که با فساد برخورد می‌شود. آنچه به مردم اطمینان می‌دهد، اصلاح مفسد و بسترهای فسادزا و برخورد با مفسدان است. امیدوار هستیم مجموعه اقدامات دستگاه‌های، تقنینی و قضائی افزایش سرمایه اجتماعی و اطمینان بخشی به رهبر معظم انقلاب و مردم را به دنبال داشته باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!